Studentenjob feestdag

LenaVH
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Studentenjob feestdag

#1 , 14 aug 2019 10:53

Dag iedereen
Ik heb een vraag in verband met mijn studentenjob. Op mijn werk vertelden ze mij dat studenten in de horeca geen recht hebben op betaalde feestdagen of dubbelbetaald feestdagen als je die dag gewerkt hebt. Klopt dit? Want ik ben op een andere job wel dubbelbetaald geweest. Of hangt dit af van sector tot sector.

Daarnaast had ik nog een vraag; ik werk vaak 10u op een dag. Ik dacht dat dit maar maximum 8u was tenzij het niet anders kan. Moeten deze extra uren op een feestdag dan ook meer betaald worden ?

Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes
Lena

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 aug 2019 11:09

Als je op een feestdag werkt ook in de horeca 302 heb je recht dat men je ook je feestdag betaald.

Maar in de horeca nemen ze het niet zo nauw met de sociale wetgeving.

In dien je deze niet krijgt , geen probleem dan meld je dit op deze website en een x aantal weken nadien zal het op u rekening staan, mocht je bij een vakbond zijn ga dan naar je vakbond.

hier melden https://www.meldpuntsocialefraude.belgie.be/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 aug 2019 11:23

Als je op een feestdag werkt ook in de horeca 302 heb je recht dat men je ook je feestdag betaald.

En dan klagen ze steen en been in de horeca dat ze geen personeel vinden. Gratis werken horen ze liever.

In dien je deze niet krijgt , geen probleem dan meld je dit op deze website en een x aantal weken nadien zal het op u rekening staan, mocht je bij een vakbond zijn ga dan naar je vakbond.

hier melden https://www.meldpuntsocialefraude.belgie.be/



Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 aug 2019 11:31


En dan klagen ze steen en been in de horeca dat ze geen personeel vinden. Gratis werken horen ze liever.


[/quote]

Vandaag terug een klaagzang op het horeca platform, waarom zij een GKS (witte kassa) moeten hebben en de anderen niet.

Ik heb hun terug van antwoord gediend, zal terug een bak bagger over mij gaan krijgen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 14 aug 2019 11:34

Je zoekt het dan ook zelf hé, Lowie 😎

Volhouden!

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 aug 2019 12:02

:shock: :shock:
Je zoekt het dan ook zelf hé, Lowie 😎

Volhouden!
:roll: wat zouden we zonder Lowie doen. Alles saai. Zo blijven man.

Terug naar “Loon”