Loon niet uitbetaald door bijlesbureau.

Janzzenz
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Loon niet uitbetaald door bijlesbureau.

#1 , 05 aug 2019 10:51

Via een bijlesbureau heb ik van maart tot juni bijles gegeven aan een leerling in het eerste middelbaar. Ik ben zelf nog student, dus dit werd gedaan onder het statuut student-zelfstandige. Mijn loon zou op het einde van de rit berekend en uitbetaald worden, nadat ik de lessenreeks afsluit op de site.
Eind juni sluit ik mijn lessenreeks af, ik zou een kleine 400 euro uitbetaald moeten krijgen. Begin juli krijg ik een mail met de vraag om mijn rekeningnummer in te voeren op de site (ik was dit blijkbaar vergeten) en mijn rijksregisternummer door te mailen. Heel de maand juli hoor ik niks meer van het bijlesbureau, ik begin mij al zorgen te maken dat ik mijn geld niet meer ga zien.
Eergisteren (zaterdag) krijg ik een mail dat mijn loon is overgeschreven. Als ik vandaag (maandag) mijn rekeningafschriften ga bekijken, zie ik dat er geen geld is overgeschreven. Voor alle zekerheid controleer ik nogmaals mijn rekeningnummer, dit klopt. Ik heb nu een mail gestuurd naar het bijlesbureau dat ik mijn loon niet heb ontvangen.

Mijn vraag: Kan ik net zoals bij een gewone werkgever een aangetekend brief sturen voor mijn loonvordering? Het gaat hier namelijk om een online platform, maar ik heb het adres wel van de maatschappelijke zetel.
Laatst gewijzigd door Janzzenz op 05 aug 2019 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2019 10:58

Als men zaterdag je loon is overgeschreven is op een normale wijze kan je ten vroegste morgen dinsdag dit op de rekening staan, in het weekend worden geen betalingen verricht in de bank zelf .

Dus even geduld tot in de loop van morgen, er zijn banken waar het om 8:15 uur het te zien is en er zijn banken dat het tot middags duurt
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Loon”