13de maand na ontslag

UmbraVitae
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

13de maand na ontslag

#1 , 23 jul 2019 06:49

Hey, ik heb mijn ontslag gegeven bij huidige werkgever, dit is paritair comité 116 (scheikundige nijverheid). Mijn laatste dag vd opzeg (stop vroeger mbt verlof) is 09/08/19. Werk hier sinds april 2014. Heb ik als voltijds arbeider recht op eindejaarspremie berekend voor 7/12 maanden en zoja wanneer wordt dit dan betaald, mee met je laatste loon of gewoon als anders, midden december? Zijn hier wettelijke richtlijnen voor?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jul 2019 07:51

Er is echter geen eindejaarspremie (ook niet gedeeltelijk) verschuldigd voor de arbeider:

die zelf ontslag heeft genomen, tenzij als deze persoon op het einde van de arbeidsovereenkomst minstens één jaar anciënniteit in de onderneming heeft

Dus u heeft er recht op naar rata van de gewerkte maanden van dit jaar .dus voor 7 maanden.

De uitbetaling word normaal einde december, maar deze zal je bij de afrekening ook betaald worden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

UmbraVitae
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jul 2019 10:34

Er is echter geen eindejaarspremie (ook niet gedeeltelijk) verschuldigd voor de arbeider:

die zelf ontslag heeft genomen, tenzij als deze persoon op het einde van de arbeidsovereenkomst minstens één jaar anciënniteit in de onderneming heeft

Dus u heeft er recht op naar rata van de gewerkte maanden van dit jaar .dus voor 7 maanden.

De uitbetaling word normaal einde december, maar deze zal je bij de afrekening ook betaald worden .
Oké bedankt voor de snelle reactie, dan was m'n vermoede juist, heb het indd ook zo teruggevonden in het sectoraal akkoord ABVV scheikunde. Dus dan zal dit wel kloppen.

Reclame

Terug naar “Loon”