Domicilieadres

VICTOR1972
Topic Starter
Berichten: 2

Domicilieadres

#1 , 02 jan 2010 17:40

Beste

Situatie;
Ik zou graag verhuizen naar een lancelot project
dit betekend dat je tijdelijk gaat wonen, in opdracht van de eigenaar, in een leegstaand pand, dit om krakers te vermijden, situatie van pand op te volgen... voor mij het voordeel dat ik goedkoop ergens kan wonen, ben net terug single en dit laat me toe een cent meer op zij te zetten

Probleem
met aanvaard niet dat je je domicilie op dat pand plaatst, dus moet ik die elders plaatsen,
bij ouders is dit moeilijk, omdat dit invloed zou kunnen hebben op hun vervangingsinkomen, dus zoek ik een legale manier om ergens een domicilie te hebben,
iemand meer info?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 02 jan 2010 18:54

Misschien is een referentie-adres een oplossing voor jou.

artemis
Berichten: 3294

#3 , 02 jan 2010 19:40

Indien je dit via een makelaar doet zou je eens bij hen kunnen navragen. Lancelot is in opmars, dus er zijn meer en meer mensen in dezelfde situatie als jij.

Een referentieadres zou mogelijk een oplossing kunnen zijn. Ik ben zelf een jaar lang referentieadres geweest voor vrienden die emigreerden, en dit in afwachting van hun definitieve woonplaats in het buitenland. Zij waren op dat moment volledig uitgeschreven op hun laatste domicilie en hadden gedurende die periode geen ander vast adres.
Het referentieadres had geen enkele invloed op mijzelf, noch was er enig risico aan verbonden. Eender welke vertrouwenspersoon kan dat doen. In dit specifieke geval kreeg ik wel hun post van bank, mutualiteit, overheid enz.

Reclame

wolf2
Berichten: 2071

#4 , 03 jan 2010 09:13

Wie is "men" in

"met aanvaardt niet dat je je domicilie op dat pand plaatst,"?

artemis
Berichten: 3294

#5 , 03 jan 2010 11:48

Een beetje googelen op Lancelot wijst uit dat domiciliëren inderdaad niet toegestaan is.
http://be-nl.cameloteurope.com/3/2/over ... celot.html

Het gaat om tijdelijke bewoning en niet om een hoofdverblijfplaats en de tijdelijke bewoner kan ten allen tijde een opzeg van 4 weken (of zelfs slechts 2 weken?) krijgen.
Er is ook geen sprake van 'huren' maar wel van 'in bruikleen nemen'.

VICTOR1972
Topic Starter
Berichten: 2

#6 , 10 jan 2010 15:53

Hallo iedereen, bedankt voor de reacties, ik ga verder op het spoor van een referentie adres.


Groeten

Franciscus
Berichten: 38619

#7 , 20 jan 2010 20:02

iK betwijfel dat het in uw geval kan ...

begin met de site van Antwerpen - daar staat het duidelijk.
Je kan altijd ook eens naar hun dienst bevolking bellen - wel hun centrale dienst vragen - niet een distrikt want daar weet men het soms niet.
PS indien niet gaat --- terug berichtje

http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/3/40 ... zOTI3.html
http://www.ocmw-info-cpas.be/images/uploads_x
/VF_referentieadres__Nl_.pdf

http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin/us ... sonen1.pdf

Driesdk
Berichten: 1

#8 , 30 sep 2011 08:45

Sorry dat ik zo een oud topic terug oprakel, maar heeft er ondertussen al iemand een oplossing gevonden voor lancelot e.d.
Ook ik woon via zulk project, en ik zou ook graag mijn domicilie bij mijn ouders weg halen, al is het maar om hun niet financieel negatief te zijn (belastingen,...) ook al maken ze er geen probleem uit.

Ik heb ondertussen contact opgenomen met mijn gemeente, en daar kreeg ik een heel erg standaard antwoord, dat mijn situatie niet in het lijstje zat van gerechtigden, en ik dus geen aanvraag kan doen.
Een beetje ridicuul vind ik persoonlijk,...Dat referentieadres bestaat om mensen in deze situatie te helpen zodat ze in orde zijn, en om misbruik te voorkomen. Als ik in een woonwagen zou wonen, dan zou het wel mogelijk zijn. Nu woon ik in een ander pand, en kom ik niet in aanmerking, terwijl ik duidelijk geen misbruik wil maken.

Iemand een andere oplossing?
Kan er ook iemand mij zeggen wat de effecten zijn voor mijn ouders bij het laten staan van mijn domicilie bij mijn ouderlijk huis?

Alvast bedankt!

miekedeboer
Berichten: 2

#9 , 19 dec 2011 22:31

Weet iemand toevallig hoe je dit oplost? Zit nu met hetzelfde adres. Onderteken heel braaf het huurcontract, zeggende dat ik me kan domicilieren bij mijn ouders. Kan kennelijk niet en heb een oplossing nodig! Ben zelf Nederlander en heb als een malle rondgebeld, maar niemand kan me echt informatie verschaffen die nuttig is. AUB antwoord!

Franciscus
Berichten: 38619

#10 , 19 dec 2011 22:45

"" Dat referentieadres bestaat om mensen in deze situatie te helpen zodat ze in orde zijn, en om misbruik te voorkomen. """
Dat is inderdaad een van de redenen. Alhoewel ik van een heel bekende schilder weet dat hij bij een collega een 'referentieadres' had.
Verbleef dikwijls in het buitenland.

De regelgeving is wat mij betreft heel duidelijk. Maar de vragers voldoen er niet aan en kunnen er dus ook geen beruik van maken.
Lancelot is geen hulpopvang en nog minder een uitwijkmogelijkheid.
Zoals hier ook reeds gezegd de contracten met firma's zoals Lancelot zijn GEEN huurcontracten.

Terug naar “Andere”