snoeien

pietlammens
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

snoeien

#1 , 18 mei 2024 13:35

Ik leef al jaren in onmin met mijn buren over het snoeien van de haag. Het is zelfs tot bij het vredegerecht geweest 20 jaar geleden. Toen werd er deze uitspraak gedaan om te snoeien :
"dat beide partijen zich kunnen vinden in volgende periodes:
- van 1 april tot 15 mei
- van 1 5 september tot 31 oktober;
dat eisers zich bovendien hebben akkoord verklaard verweerders de toegang tot hun erf te verlenen teneinde deze snoeiwerken uit te voeren en het snoeiafval op te ruimen.
op straffe van een dwangsom van 50,00 EUR per dag vertraging "
Wij waren daar mee akkoord en hebben elk jaar ons daar aan gehouden. Op tijd werd er iemand gecontacteerd om de werken tijdig uit te voeren. Ook dit jaar. Er werd gevraagd om de werken eind april/begin mei te doen. Door de weersomstandigheden kon de tuinman echter niet komen. Zelfs nu is hij nog altijd niet geweest omdat hij nog veel werk in te halen heeft.
Ik heb echt mijn best gedaan, zelfs aangedrongen om de werken tijdig uit te voeren. Ten einde raad heb ik zelfs een andere tuinman gecontacteerd om me eventueel sneller te helpen, maar deze kon ook niet direct.
Mijn vraag is : kunnen zij nu deze dwangsom opeisen ? Ik heb alles gedaan wat ik kon, maar de weersomstandigheden heb ik niet in de hand, noch de werkplanning van de snoeier.
Een normaal gesprek met de buur is jammer genoeg niet mogelijk. Wat kan ik doen ?
Alvast bedankt voor jullie raad.

mava105
Berichten: 22327
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 mei 2024 16:34

Heb je de nodige bewijsstukken hiervoor? (mails, aangetekende brieven...) Heb je de n
Een simpel telefoontje zal hier niet genoeg zijn. Heb je de buurman tijdig van deze vertraging op de hogte gebracht?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”