Vergoeding bewindvoerder

Chaan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vergoeding bewindvoerder

#1 , 14 dec 2023 15:18

Mijn onlangs overleden zus stond onder het bewind van mijn broer sinds 2008.
Er was geen vertrouwenspersoon of toezichthouder benoemd. Zelf woon ik in het buitenland.

In het dagboek van mijn zus staat geschreven dat mijn broer een aantal jaren terug € 1.000,- aan contacten van haar heft meegenomen. Omdat zij onder bewind stond was het natuurlijk niet de bedoeling dat zij zoveel aan contanten in huis had.

Inmiddels ben ik er achter dat mijnbroer niet te vertrouwen is. Daarom heb ik hem gevraagd mij een bewijs te laten zien, dat hij die €.1.000,- op haar rekening gestort heeft. Dit wil hij niet.

Als reactie hierop wil hij alsnog met terugwerkende kracht een vergoeding voor de ca. 15 jaar bewindvoering. Die heeft hij nooit gehad beweert hij.

Naar mijn idee wordt jaarlijks middels een rapportage aan de vrederechter een financieel jaar afgesloten.

Concrete vraag is nu: Heeft mijn broer nog recht op zijn vergoeding. De dossiers bij het vredegerecht zijn inmiddels gesloten.

Marcus Aurelius
Berichten: 3820
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 dec 2023 17:48

Misschien eerst eens verduidelijken over voor uw zus een professionele bewindvoerder werd aangesteld.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”