geuroverlast

Markdv
Topic Starter
Berichten: 2

geuroverlast

#1 , 19 apr 2008 22:54

hey,

ik zit met een zwaar probleem en weet niet echt hoe dit aan te pakken of wat ik kan doen tegen dit probleem. Het gaat om het volgende: mijn buurman 2 huizen naast mij heeft 4 honden. Deze komen één voor één op ons stoep hun behoeftes doen en dit wordt weinig of niet opgekuist waardoor we met een verschrikkelijke stank komen te zitten juist voor ons deur en dit is echt niet meer te houden. Wij wonen in het laatste huis in een doodlopende straat, het stukje straat dat zich voor ons huis bevind staat aangeduid als eigendom van ons op de plannen. De buurman in kwestie woont in een KLEIN huis zonder tuin of koer waar de dieren op kunnen om daar hun behoefte te doen. Als je binnen komt bij deze mensen val je gewoon omver van de stank en je kan geen voet verzetten omdat je schoenen aan de grond kleven van de vuiligheid die er ligt en zo. Deze laat 3 tot 4 keer per dag zijn honden dus gewoon los in het straatje dus deze komen alles voor ons deur doen wat echt onaangenaam is. Het zijn dan nog geen kleine honden maar het zijn een Boxer, een herder, een stafford en een maltezer. De dieren op zich zien er al niet al te gezond uit en wat ze achter laten voor ons deur kan nog veel minder gezond zijn, zowel voor hen als voor ons. Weet er iemand een concrete oplossing voor dit probleem dat echt effectief zal werken zodat we van die ondraagbare stank afgeraken? Ik zou dit graag nog voor de eerste zware warmte opgelost hebben zodat de stank er niet erger op wordt door de warmte en zodat we op ons gemak eens in ons tuin kunnen zitten en bezoek kunnen ontvangen zonder dat we ons moeten schamen of moeten gaan lopen van de stank. Alvast bedankt op voorhand.

mvg,
Mark DV

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 21 apr 2008 10:53

Ik heb zeer goede resultaten gehad met een poduct genaamd suflur of zoiets ... Even op de plaatsen gestrooid waar ze steeds hun behoeften kwamen doen en na een paar dagen geen hond meer te bespeuren.

Juridisch gezien heeft u overlast van de dieren van uw buur, waarvor hij verantwoordelijk is. U kan beginnen met een aangetekend schrijvan naar die persoon te stuern met de eis om zijn beesten op een ander te laten kakken. Indien dit niet help kan u een vordering instellen bij de vrederechter.

Probeer op dit moment zobveel mogelijk bewijs te verzamelen, stuur aangetekende brieven, laat de politie pv's opstellen en neem foto's van de hoopjes met de krant van die dag ernaast, waarna u de hoopjes met een flinke straal van ed hogedrukreiniger de goot in spuit.

Succes.

Reclame

Terug naar “Archief”