cofidis lening voor eenmanszaak

nomafo
Topic Starter
Berichten: 44

cofidis lening voor eenmanszaak

#1 , 01 aug 2013 21:31

Hallo,

Ik wil een bescheiden bedrag lenen om de opstart van een eenmanszaak te financieren.

Ik heb al gesprekken gehad met banken, maar die wijzen me af. De crisis en blablabla.

Wat ik wil weten is: kan ik zo een cofidis lening inbrengen in mijn boekhouding?


(gelieve opmerkingen over cofidis en dergelijke achterwege te laten)

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GB2702
Berichten: 232

#2 , 01 aug 2013 22:32

cofidis geeft normaal gezien geen leningen aan bedrijven of zelfstandigen. Heb ook een eigen zaak gehad en had dit ook aan hun gevraagde om me een klein bedrag te lenen maar dit werd gewoon negatief beantwoord.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2013 10:49

Dit zal een persoonlijke lening zijn ?

En dan is dit perfect aftrekbaar daar het één mans zaak is !

Ik vind het een beetje raar je moet nog starten en je denkt al aan aftrekken, denk eerst eens aan winst te maken en dit is voor velen al zo moeilijk in tijden van crisis, en dan volgt je aftrekken wel van zelf.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

nomafo
Topic Starter
Berichten: 44

#4 , 02 aug 2013 11:39

Het is inderdaad een persoonlijke lening zonder voorwerp (dus ik doe met het geld wat ik wil)

Ik moet eerst investeren, punt. :-)

Jef 007
Berichten: 737

#5 , 03 aug 2013 17:37

als je wil aftrekken, dan zal de de centen voor uw bedrijf MOETEN gebruiken
dus : ge doet niet wat u wil met die centen

nomafo
Topic Starter
Berichten: 44

#6 , 04 aug 2013 14:22

Ik bedoel, ik doe wat ik wil met het geld = dus ik gebruik het voor de eenmanszaak.

bartvdv
Berichten: 1911

#7 , 04 aug 2013 16:33

Als je die basis niet echt beet hebt, lijkt het mij beter dat je toch eerst een boekhouder bezoekt.

ganapathi tantre
Berichten: 453

#8 , 05 aug 2013 13:43

U vergeet dat er voor een startende zelfstandige heel wat meer mogelijkheden zijn dan de banken.
Ga even zoeken op het internet of laat je bvb even begeleiden door een organisatie als Unizo.

nomafo
Topic Starter
Berichten: 44

#9 , 07 aug 2013 19:59

Ik laat me idd begeleiden door unizo

ganapathi tantre
Berichten: 453

#10 , 08 aug 2013 13:38

Dan zou je ondertussen moeten weten welke voordelen je kan krijgen zoals via het participatiefonds.
Je moet dan wel een stevig businessplan kunnen voorleggen en niet zomaar out of the bleu zelfstandig aan de slag gaan
Onderfinanciering en verkeerde of onduidelijke aanwending van kredieten zijn én van de grote oorzaken van vroegtijdig stoppen.
Ook het niet erg duidelijk kunnen naar voorbrengen van wat men gaat aanvangen met een krediet kan een weigering van het
gevraagde inhouden. Een bank weet namelijk graag wat er gebeurt met hun (sorry "ons" geld) hoewel ze natuurlijk nu niet echt
zelf een schoolvoorbeeld geweest zijn

Terug naar “Handelspraktijken”