eerste aanslagbiljetten zijn geariveerd

jefke007
Topic Starter
Berichten: 1812

eerste aanslagbiljetten zijn geariveerd

#1 , 07 jul 2013 07:44

http://www.spaargids.be/forum/aanslagbi ... ml#p160250" onclick="window.open(this.href);return false;

volgend jaar verkiezingen zeker ?

RECHT om een wijziging voor 17-07 uit te voeren geschonden ?

Waar is hun belofte - om budgetaire redenen - te "terugtrekkers" later terug te betalen , oeps foutje. Di-Rupo zijn budgettair gat is nog niet groot genoeg ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neira
Berichten: 89

#2 , 08 jul 2013 14:10

Betwijfel of er werkelijk al één is ontvangen. Kan evengoed gaan om iemand die voorstel van vereenvoudigde aangifte heeft ontvangen.

jefke007
Topic Starter
Berichten: 1812

#3 , 08 jul 2013 15:55

Betwijfel of er werkelijk al één is ontvangen. Kan evengoed gaan om iemand die voorstel van vereenvoudigde aangifte heeft ontvangen.

We kunnen het hem eens vragen, het lijkt mij toch wel iemand die weet waarover hij spreekt
Een voorstel is toch nog altijd geen' aanslag'.

Reclame

jefke007
Topic Starter
Berichten: 1812

#4 , 08 jul 2013 16:18

Zelfs al verschillende papieren En electronische aangiftes zijn blijkbaar al verwerkt. ( misschien dat ze dat door jobstudenten laten doen, zo wat 'ok'kes aanklikken en klaar is kees )

neira
Berichten: 89

#5 , 08 jul 2013 16:20

Neen maar het te betalen of terug te krijgen bedrag staat er wel in vermeld, dus daardoor kan er verwarring optreden.

ETDH16
Berichten: 3

#6 , 18 aug 2013 15:39

Ik heb mijn lesje nu wel geleerd met dat "vlug invullen" en doorsturen van de digitale aangifte. Zoals altijd wordt je daarvoor afgestraft als je moet betalen. Ik heb de aanslag al ontvangen, daar zijn ze wel vliegensvlug in geworden, maar dat is dan ook het enige op financiën.
Als je bedenkt dat je de aangifte nu nog kon doen tot in september (elk jaar weer schuiven ze de deadline op)
In de toekomst doe ik mijn aangifte weer "op papier" en wel de allerlaatste dag; zo krijg ik mijn aanslag pas 6 maand later en hebben ze daar nog wat werk.
Tenzij ik moet terugtrekken natuurlijk, maar dat is vlug uitgemaakt met de simulatie aangifte.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 18 aug 2013 15:47

Weet niet hoe jij dat denkt te kunnen regelen.
Papieren aangifte diende binnen te zijn tegen uiterlijk 26 juni 2013
Via taxonweb kon het tot uiterlijk 17 juli 2013, en als je via een boekhouder gaat tot 16 oktober 2013
http://www.bibf.be/Index.asp?Idx=2398" onclick="window.open(this.href);return false;

Bromsnor
Berichten: 22

#8 , 01 okt 2013 08:55

Heb mijn aangifte de eerste week van mei via Tax on Web doorgegeven. Mijn twee kinderen (studenten) eind juni. Begin augustus kregen zij hun aanslag (saldo 0 euro), ik zit nog steeds te wachten op die van mij. Hoe valt dat te rijmen? Is het omdat ik volgens de simulatie moet terugtrekken?

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#9 , 01 okt 2013 23:02

Nogmaals : niet ongerust worden. De administratie heeft wettelijk de tijd tot einde juni 2014 om uw afrekening op te sturen. Na het inscannen van de papieren aangiftes is er geen verschil meer met de Tow-aangiftes. Men heeft nooit beloofd dat deze laatsten eerst gingen behandeld worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Vandebos
Berichten: 16087

#10 , 01 okt 2013 23:17

Heb de eerste van de mijne twee weken geleden gekregen. ingevuld via tax-on-web.

Bromsnor
Berichten: 22

#11 , 02 okt 2013 16:04

Nogmaals : niet ongerust worden. De administratie heeft wettelijk de tijd tot einde juni 2014 om uw afrekening op te sturen. Na het inscannen van de papieren aangiftes is er geen verschil meer met de Tow-aangiftes. Men heeft nooit beloofd dat deze laatsten eerst gingen behandeld worden.
Maar de vorige jaren had ik wel al uitsluitsel. En RSVZ (omdat ik nog een een peulschil bijverdien als zelfstandige in bijberoep) vraagt mijn aanslag op om mijn bijdrag voor 2014 te berekenen. Moet je weten dat ik al twee jaren veel te veel afdraag aan RSVZ, omdat de bijdrage berekend wordt op de verdiensten van drie jaren eerder. Waardoor ik nu al twee jaren bijna evenveel afdraag als ik binnenkrijg. Ik weet wel dat het allemaal op zijn pootjes komt, maar afdragen (zowel aan de staat als aan andere instanties) krijgt wel steeds prioriteit op terugkrijgen van wat te veel betaald is.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#12 , 02 okt 2013 16:24

Vroege afrekeningen vorige jaren is geen garantie voor nu. U zal moeten wachten tot de computer uw dossier uitkiest om behandeld te worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Bromsnor
Berichten: 22

#13 , 02 dec 2013 16:26

Op 29/11/2013 de afrekening gekregen. De terugbetaling van de fiscus zal gestort worden eind januari, wat me toch sterkt in m'n overtuiging dat de staat op die manier (want hoevelen zullen nog in mijn geval zijn?) een aantal kosten doorschuift naar de begroting van 2014. Wat me wel aanspreekt, is dat de schatting van de terugbetaling op tax-on-web maar € 5 verschilt van wat het definitieve saldo uitmaakt.

Vandebos
Berichten: 16087

#14 , 02 dec 2013 16:39

Hier zojuist de laatste afrekeningen binnen gekregen. De schattingen zijn voor het merendeel inderdaad beduidend correcter dan in het verleden doch met één grote uitzondering waar de belastingplichtige een kleine €500 meer terugkrijgt dan voorzien (ze vindt dit niet erg...).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 02 dec 2013 16:44

Bij mijn vriendin en ook bij mijn jongste zoon exact juist, en allebeide terug krijgen wat zeer gemakkelijk is, bij mijn oudste zoon die heeft nog niks ontvangen en die moet meer dan 4.000€ terug krijgen, maar dit komt wel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”