horen zonnepanelen bij onroerend goed??

Jef 007
Topic Starter
Berichten: 737

horen zonnepanelen bij onroerend goed??

#1 , 21 dec 2012 12:41

mijn vader is weduwnaar, hij heeft 3 kinderen ( waaronder ik)
hij is vruchtgebruiker van helft van huis en voor de andere helft eigenaar
de 3 kinderen zijn elk voor één zesde eigenaar;
mijn vraag nu :
Mijn broer betaalt onderhands mijn vader om zonnepanelen te leggen op dit huis, mijn vader betaalt onder tafel het fiscale voordeel terug aan mijn broer. Het factuur van de zonnepanelen staat op naam van mijn vader.
Als onze vader komt te overlijden, wie wordt eigenaar van de zonnepanelen?
Behoren de zonnepanelen door hun aard tot het onroerend goed?ik vermoed dat mijn broer en mijn vader een document hebben waarin zal staan dat de zonnepanelen tot mijn broer behoren?
dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 23 dec 2012 08:43

“Art.566.Wanneer twee aan verschillende eigenaars toebehorende zaken, derwijze verenigd dat zij een geheel uitmaken, toch gescheiden kunnen worden, zodat de ene zonder de andere kan bestaan, behoort het geheel toe aan de eigenaar van de zaak die het voornaamste gedeelte uitmaakt, onder verplichting om aan de andere eigenaar de waarde van de zaak die met de eerste verenigd is, te betalen.”(Burgerlijk Wetboek).

‘ik vermoed dat mijn broer en mijn vader een document hebben waarin zal staan dat de zonnepanelen tot mijn broer behoren’

Wanneer het huis uw vader toebehoort en de zonnepanelen aan uw broer en huis en zonnepanelen derwijze verenigd zijn dat zij een geheel uitmaken,maar toch gescheiden kunnen worden, zodat de ene zonder de andere kan bestaan, dan behoort het geheel toe aan de eigenaar van het huis onder verplichting om aan uw broer de waarde van de zonnepanelen te betalen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”