Hallo allemaal
Ik vind deze wet echt niet duidelijk en goed. Ikzelf heb een zoontje van 7 jaar en ben al 5 jaar gescheiden. Mijn zoontje was toen 2 jaar en als ik toen mijn zoontje week om week naar zijn vader had moeten laten gaan zou ik niet weten wat er van geworden was. Ik wist maar al te goed dat hij er toen helemaal niet kon voor zorgen dus heb er ook voor gezorgd dat hij zeker en vast geen bilocatie kon krijgen. Het was voor hem wel een dreigement om van mij meer centen kunnen vast te krijgen ivm onze woning enzo maar ik heb toch steeds voor mijn kind gekozen. Dus nu gaat hij enkel woensdagnamiddag en in het weekend 1 overnachting naar de vader (dit wisseld de ene keer van vrijdag op zaterdag en de andere keer van zaterdag op zondag) Hierdoor ziet mijn zoontje zijn vader toch ook regelmatig maar heeft hij toch ook een echte thuis. In de schoolvakanties is dit wel ieder de helft maar nooit meer dan 10 dagen waarin ik daarin ook nog recht heb om hem elke dag te bellen en hem in de helft ook nog eens naar huis mag komen.
De vader zijn nieuwe vrouw heeft ooit in een mail geschreven dat hij, toen we pas gescheiden waren, helemaal niet in staat was om een ganse week voor ons zoontje te zorgen omdat hij nog heel graag uitging enzo. Hij had er trouwens de eerste 2 jaar eigenlijk ook nooit voor thuisgebleven of voor gezorgd.
Ondertussen heeft mijn ex ook bekend dat ons zoontje bij hem enkel op vakantie is dus van opvoeding is er bij hem helemaal geen spraken...
Nu mijn grote frustratie is dat als toen de wet Onkelinx zou bestaan hebben dat er met mijn zoontje niets zou te doen geweest zijn. Hij zou een rotverwend nest geworden zijn terwijl ik hem nu toch nog steeds kan met zijn 2 voeten op de grond terugbrengen als hij weer maar eens een groot cadeau gekregen heeft van zijn papa.
Ik heb een vriendin met 2 kindjes en daar was de papa een journalist. Nu heeft hij voorbije 5 jaar enkel zijn kinderen willen zijn wanneer het voor hem pastte totdat hij het in zijn bol gekregen had dat hij ineens de kinderen toch vaker wou zien omdat hij eigenlijk teveel alimentatiegeld moest betalen??? Nu heeft hij ook nog van de rechter gelijk gekregen??? Ook al heeft hij de voorbije maanden duidelijk laten blijken dat zijn werk nog steeds op de eerste plaats komt??? Snappen wie snappen kan...
En dan ook nog eens het geval van dat kindje van 4 jaar die de ene week in Oostende naar school moet gaan en de andere week in Gent!!! Stond overlaatst in de krant!!!
Aub waar is het gerecht eigenlijk mee bezig??? Wat willen ze hiermee bereiken, dat de kinderen helemaal geen thuis meer hebben, want dat is het enige wat ze hiermee gaan bereiken. Het kind gaat zich nergens meer goed kunnen voelen.
Ik vind dit alles gewoon schandalig. Hopelijk zijn er toch nog mensen die zich in diet verhaal toch nog ergens in kunnen vinden want ik snap niet dat hier nog niet meer reaktie op gekomen is...