fiducre

spanie42
Berichten: 77
Locatie: Gent

Re: fiducre

#16 , 12 mei 2011 16:27

Fiducré maakt deel uit van de ING Groep !!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#17 , 12 mei 2011 16:48

Fiducré maakt deel uit van de ING Groep !!!!
En dan?

krilo
Topic Starter
Berichten: 28

#18 , 05 aug 2011 01:56

Kan Fiducre zomaar een spaarrekening blokkeren?

Uitleg : Een tijdje geleden had ik een overbruggingskrediet genomen die niet op tijd werd aangezuiverd waardoor de schuld werd overgenomen door fiducre.
Fiducre heeft ettelijke malen mijn vrouw haar werknemer aangeschreven( zij had meegetekend) met vraag tot loonbeslag.
Toen er uit een erfenis een aardig bedrag vrijkwam leek me dit het ideale moment om de schuld te vereffenen.
Fiducre werd ingelicht en zij schreven de notaris zelf aan om de openstaande schuld af te houden bij verleiden van de akte.
Zo gezegd zo gedaan. Op 31 mei jl werd het openstaande bedrag door de notaris afgehouden.
Ondertussen zijn we een paar maanden verder en vorige week wou ik geld van mijn spaarrekening overschrijven maar dat lukte niet.
Mijn kantoordirecteur wist me te vertellen dat er een roodcode op was geplaatst. Door wie of wat bleef een vraagteken, hij diende daarvoor het ing hoofdkantoor in brussel te contacteren.
Omdat ik wel graag wou weten wat er aan de hand was ben ikzelf beginnen bellen en na lang proberen kreeg ik te horen dat mijn rekening was geblokkeerd door fiducre wegens een openstaande schuld, nl het overbruggingskrediet, dat betaald was op 31/05!!!
Onmiddelijk fiducre opgebeld waar men mij vriendelijk wist te vertellen dat er nog 71€ moest betaald worden. Nog een ellenlange discussie werd het bedrag kwijtgescholden ( wat ik maar logisch vind want tenslotte hebben ze zelf ingetekend bij de notaris en kan ik er dus niet aan doen dat zij zich misrekend hebben).
Toen ik vroeg wanneer de blokkering zou verwijderd worden melde men mij dat dit wel enkele dagen kon duren.
Ondertussen zijn we 10 dagen verder en is de rekening nog steeds geblokkeerd.
Kan men dit zomaar maken?
Dienden zij mij niet op de hoogte te brengen van de blokkering?
Kan ING bank op hun vraag tot blokkering ingaan zonder vonnis of titel van de rechtbank?
Heeft het zin als ik hierover een klacht indien?
Ondertussen kan ik niet aan mijn geld waardoor ik dan weer andere zaken niet kan betalen, mochten daar dan uiteindelijk kosten bijkomen , kan ik die laten verhalen op fiducre/ING?
Ik denk niet dat ik de enige zal zijn die dit tegenkomt met fiducre, kan er bv een gemeenschappelijke klacht ingediend worden om dit aan banden te leggen?
Live the Life you want to Live !!!!!

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#19 , 05 aug 2011 14:40

De bank die de rekening blokkeert moet u kunnen vertellen op grond van welke stukken die haar werden overgemaakt zij dit doet.

Valium
Berichten: 76

#20 , 07 nov 2011 05:22

Fiducre mag zomaar niet iemand aanmanen.
Een contract overkopen moet steeds door 3 partijen op papier gezet worden.
Opgepast voor fiducre, deze hebben al vele klachten tegen hun lopen en men kan hier over deze firma zelfs al van oplichting spreken.
Zij kopen vooral vervallen overeenkomsten van banken op (verjaring enz ...) en door drijgementen en vooral bij de grootste sukkelaars lullen zij maar wat uit hun broek en blijven onterecht de mensen lastig vallen.
Indien je nooit iets hebt getekend, dat fiducre je schulden mogen innen van de bank, moet je aan die oplichters niets betalen.
De dossiers die zij van de bank overkopen (in grote paketten) zijn meestal bij de bank afgeboekt en Fiducre heeft dan totaal geen recht van U aan te manen.
Zij plegen zelfs valsheid in geschrifte enz....
Leg gewoon klacht neer bij politie

Vandebos
Berichten: 16087

#21 , 07 nov 2011 10:35

Gelieve deze discussie tot één thread te beperken?

kuku
Berichten: 103

#22 , 10 mei 2012 19:22

Fiducre heeft loonsbeslag gedaan op mijn vakantie geld zonder iets te laten weten !! ONTERECHT !!!

Ik spreek over de periode tijdens mijn huwelijk die afsprong , we waren dus eigenlijk al uit elkaar !!
Mijn vrouw heeft zon 18 jaar geleden , zon foldertje voor leningen die in de bus valt ingevuld voor
een lening aan te gaan en heeft daarbij valsheid in geschrifte gedaan en mijn handtekening nagebootst .

Voor de rechtbank is dat geweest en de rechter heeft uitgesproken dat mevrouw de kosten moet ophoesten alleen .
Ik moest voor de rest ophoesten wat veel was . Maar oke was al blij dat ik niet voor haar valsheid in geschrifte moest
opdraaien !!

Zij heeft die kosten maar een paar keer betaald naar schijnt en nu 18 jaar later kom ik daar achter , in tegendeel FIDUCRE
legt alle beslissingen van de rechter naast zich neer , omdat ze zogezegd mevrouw niet meer vinden , ze woont niet meer
op het oude adres , maar ik weet uit goeie bron dat de dochter daar wel nog woont !!! Dus daat is praten tegen de vaak !!!

Nu is men vraag of er iemand weet dat FIDUCRE , zomaar de uitspraak van de rechter naast zich neer mag leggen ??
Dat ik er nu moet voor opdraaien voor iets waar ik niks mee te maken heb , valsheid in geschrifte .
Wat ik kan doen voor het bedrag van 1614 terug kan eisen

Ik had de kans om haar te laten opakken en gevangenis te steken wat ik niet heb gedaan omwille van de kinderen .
Ik had het beter wel gedaan .

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#23 , 10 mei 2012 21:43

als er een uitspraak van de rechtbank is, kan fidicure die natuurlijk niet zomaar naast zich neerleggen.

het feit dat ze uw ex zogezegd niet zouden kunnen vinden is niet uw probleem, nog hebben zij zomaar het recht om uw loon in te houden als zij daartoe geen recht hebben.

stel hen aangetekend al in gebreke en eis het volledig bedrag terug.

aangezien het een bedrag onder de €1860 is, zou u deze kunnen terug vorderen via het vredegerecht, meer info kan de griffie van uw lokaal vredegerecht u verschaffen

kuku
Berichten: 103

#24 , 11 mei 2012 10:29

En als er geen bewijs is van de klacht ik heb de klacht tegen haar voor gevangenis straf niet door laten gaan , dus er is geen bewijs van de klacht wel van de rechter , kan ik dan nog naar vrede gerecht stappen

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#25 , 11 mei 2012 18:14

"Voor de rechtbank is dat geweest en de rechter heeft uitgesproken dat mevrouw de kosten moet ophoesten alleen ."

u geeft eigenlijk zelf het antwoord :)

u heeft een vonnis waarin staat dat uw ex de schulden dient te betalen waarvoor zij veroordeeld is

dat geeft fedicure NIET het recht om deze op u te verhalen en nog minder op de manier waarop ze het nu doen.

stel fedicure aangetekend in gebreken en verwijs naar het vonnis (voeg een kopie toe) en eis dat ze het geld terug betalen binnen de 14 dagen, zoniet zal u uw rechten moeten doen gelden voor het vredegerecht via een dagvaarding.

het is het beste dat u zich dan laat bijstaan door een advocaat in deze zaak, mogelijks kunt u er 1 krijgen via de verzekering.

Franciscus
Berichten: 38592

#26 , 12 mei 2012 18:49

Is dat vonnis ooit betekend en in kracht/gezag van gewijsde gegaan?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”