Intrum

MSJB
Topic Starter
Berichten: 32

Intrum

#1 , 29 apr 2010 15:31

Wie kan me hiermee helpen?

Mijn ouders hebben net WEER een vordering ontvangen van Intrum voor een openstaande factuur van Pabo. Nu ik heb Intrum gecontacteerd en ze vertelden me UITEINDELIJK (na dwingende taal :-)) dat het om een factuur ging van januari 2001!

We komen natuurlijk uit de lucht vallen 2001!! komaan zeg. Bottom line blijft --> nooit iets besteld, laat staan ontvangen, buiten natuurlijk de vele herinneringen van Itrum waarop ik meerdere malen heb aangedrongen op besteldbon en afgetekend leverbewijs.

Nu Intrum wil me niet verderhelpen, enkel betalen en daarmee is de kous af. De mensen van Pabo daarentegen zijn heel vriendelijk maar vermits dit een zaak is van 2001 vinden ze hiervan niets meer terug. Intrum heeft het dossier in handen. En deze weigeren me nu net de nodige documenten door te sturen. Heb ik bewijs betaal ik. Maar dit bewijs hebben ze natuurlijk niet.

Ik snap er helemaal niets van!!! Het ging om een origineel bedrag van 105 euro dat nu natuurlijk 3voudig is. Elk jaar ontvangen we zo een brief van Intrum en elk jaar dezelfde discussie. Mijn ouders zullen niet betalen voordat ze ook maar enig bewijs hebben...wat kunnen we nog doen? Het kan toch niet dat ze maar blijven aandringen. Intrum zegt "hoe komen we anders aan jullie gegevens", maar Pabo zelf geeft toe dat je telefonisch, per fax, per mail, online kan bestellen en opgave naam en adres is voldoende. Natuurlijk blijft dan nog de vraag waar die levering gebleven is!!! Snap er niks van.

Pabo heeft me nu aangeraden te schrijven aan Pabo Vlaanderen. Maar gezien dit nu aansleept van 2004 (eerste brief trouwens) ..hecht ik hier ook niet veel waarde aan.

iemand?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ZeddLeppelin
Berichten: 97

#2 , 29 apr 2010 17:24

Zou er geen moeite meer in steken. Gaat nooit voor de rechtbank komen, en als het al zo is, wint ge gegarandeerd.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 29 apr 2010 18:43

zie link incassodiensten

http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp

en kijk eens op een antwoord van vandebos die heeft een link naar teksten inzake incasso.

Wettelijk naar Pabo - hij die beweert nog geld te moeten hebben moet dat bewijzen.
Als Pabo dat kan moet u betalen

Reclame

MSJB
Topic Starter
Berichten: 32

#4 , 29 apr 2010 20:45

oef, bedankt voor jullie feedback.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 29 apr 2010 21:36

Bij deze een korte post zodat u geen moeite hoeft te doen de link in onderschrift te vinden.

MSJB
Topic Starter
Berichten: 32

#6 , 29 apr 2010 22:33

dank U VDB, zou iedereen eens moeten lezen.

Het incassobureau mag echter niet op eigen initiatief kosten aanrekenen
--> werd dus wel gedaan...verdrievoudigd zelfs.

Bepaalde vermeldingen op de briefomslag
--> PRO JUSTITIA staat op de omslag, jaagt schrik aan.

Wanneer u uitdrukkelijk en gemotiveerd uw schuld betwist, mag het
incassobureau u niet meer lastig vallen.
--> er staat in de brief "telefonisch contact bij betwisting", maar het gesprek was beneden alle peil". Citeer "meneer doet mss allerlei zaken achter de rug van mevrouw", waarsch. verwijzend naar de aard van de artikelen :roll: . Een bedrag van 105 euro, moet toch een heel arsenaal verstopt hebben dan ha ha. Serieus nu ik was echt om te ontploffen, zo onbeschoft, niet voor rede vatbaar, niet meewerkend en dan te bedenken dat de schuldenaar - mijn vader - opgenomen is in UZ Leuven voor acute leukemie, echt geen boodschap aan die omhooggevallen trut :evil:
Maar goed, zal aangetekende brief versturen

Geweldig forum!!

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 30 apr 2010 00:09

We doen ons best... :twisted:

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#8 , 30 apr 2010 07:49

Je kan ook eens contact opnemen met het 'verbruikersateljee'.
Deze mensen zullen je zeker op de goede weg helpen.

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 30 apr 2010 17:04

gesprekjes opnemen kan later nuttig zijn is is volstrekt wettig ...want u geeft toestemming aan uzelf het gesprek op te nemen

rechtvaardig
Berichten: 105

#10 , 01 mei 2010 01:07

de taak van een incassobureau is het intimideren van mensen zodat ze toch zouden betalen voor al dan niet gerechtvaardige schulden. in dit geval kan u ze gerust laten roepen. het is aan de schuldeiser om naar de rechtbank te gaan en een schuld te bewijzen. wanneer een incassobureau veel dreigt betekent dat bijna altijd dat ze deze schuld niet kunnen bewijzen en door intimidatie de argeloze consument toch willen doen betalen. reageer dus gewoon niet meer en intrum zal wel (bij gebrek aan bewijzen) inbinden, zonder harde bewijzen gaan ze niet naar de rechtbank

lieke1709
Berichten: 9

#11 , 18 jun 2010 13:13

Beste

Het is zo dat incassobureau's steeds in opdracht werken van... Zij rekenen zelf geen kosten aan. Deze zijn conform de algemene voorwaarden van hun klanten aangerekend.

De desbetreffende facturen zijn zelden in het bezit van een incassobureau. Deze dienen meestal opgevraagd te worden bij de opdrachtgever.

Wat u nu het beste kan doen, is bij een volgend schrijven contact op te nemen met het incassobureau en melden dat u de facturen wenst om een klacht tegen derden in te dienen bij de politie.

In dat geval zal een kopie opgevraagd worden en indien deze niet meer door de opdrachtgever kunnen verzonden worden, zal uw dossier bij hen afgesloten worden.

Franciscus
Berichten: 38596

#12 , 01 jul 2010 17:55

Klopt dit is oplichting of poging tot of iets in die zin.

U vraagt aan Intrum de gegevens en aan Pabo - die brieven heb je al.
Zij sturen niets.
Het is de leverancier die moet bewijzen.

Nu zal de politie via bepaald procedure aan PABO/Intrum het dossier opvragen en de originele aankoopdokumenten.
U bezorg aan PABO en aan Itrum bij wijze van goodwill het PV nr met een brief dat vanaf nu alle correspondentie zal gebeuren via parket :twisted:

Politie kan ook al eens bellen - mondeling de gegevens opvragen ( en ineens hun incassobureau instructie geven om GEEN brieven meer te schrijven ... is dat geen stalking :D ) en meestal zijn ze dan heel poeslief en stopt het vervolg daar.

WP002
Berichten: 1479

#13 , 02 jul 2010 12:02

Zoals ik nog eens heb gezegd, aanval is in dit geval de beste verdediging. Wat weerhoudt je om klacht neer te leggen bij de politie wegens oplichting? Als je recht in je schoenen staat en er écht geen document is waar Intrum zich op baseert, doe er dan ineens valsheid in geschrifte bij, kunnen ze daar héél veel last mee krijgen.

Franciscus
Berichten: 38596

#14 , 06 jul 2010 18:49

Opletten het is niet omdat je brieven krijgt van een incassobureau dat het oplichting is.
Het wordt pas oplichting als blijkt dat iemand anders onder uw naam iets heeft geboekt.
Parketten zijn daar ook duidelijk in. Een PV wordt gewoon geseponeerd als daar niet de elementen van strafbare gedragingen instaan. U denkt dat er iets gebeurd maar er zal door het parket geen actie worden genomen.
U zal zelf uit uw pijp moeten komen en die brieven aangetekend versturen naar Pabo/Intrum.
Zij moeten het bewijs voorleggen dat u iets / of u niet hebt besteld - bestelbon met handtekening - internet bestelling met een IP adres enz ...
Dan pas wordt het strafbaar.

Zo staat men bij de politie ...mijn auto is meegepakt door mijn ex(partner) en ik kom nu aangifte doen van diefstal ... in de meeste gevallen geen PV want de ex-partner reed steeds met de auto.
Eerst in gebreke stellen - desnoods met deurwaarderexploot en dan pas mogelijk politietussenkomst (laten we nog in het midden wie de factuur op zijn naam heeft - wie betaald heeft - wie titularis van de nummerplaat is - wie eventueel de autolening heeft aangegaan, van welke rekening er werd betaald en welk huwelijkscontract of samenlevingscontract er is/was).

Terug naar “Consumenten Koop”