niet nakomen van afbetaling lening door ex

Inka
Topic Starter
Berichten: 1

niet nakomen van afbetaling lening door ex

#1 , 22 jun 2009 23:16

Mijn vriend heeft samen met zijn ex een afbetaling lopen op een lening die ze gezamelijk hebben aangegaan. Bij de scheiding is er uitgesproken dat ze dus elk voor de helft voor de afbetaling moeten instaan. Zijn ex heeft dit dus niet nagekomen en nu wordt mijn vriend door de bank verzocht het verschuldigde bedrag te betalen omdat ze geen spoor meer vinden van zijn ex. nDe bank heeft hem laten weten dat ze dus gerechtelijke stappen gaan nemen om het geld terug te vorderen. Kan zij zo maar haar plicht tot betalen ontlopen of wat zijn de mogelijkheden in deze zaak voor mijn vriend. Hij leeft momenteel van een werkloosheidsuitkering en is alleenstaande. Hij heeft altijd zijn deel van de lening betaald en kan dit ook aantonen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 22 jun 2009 23:26

Mijn vriend heeft samen met zijn ex een afbetaling lopen op een lening die ze gezamelijk hebben aangegaan. Bij de scheiding is er uitgesproken dat ze dus elk voor de helft voor de afbetaling moeten instaan. Zijn ex heeft dit dus niet nagekomen en nu wordt mijn vriend door de bank verzocht het verschuldigde bedrag te betalen omdat ze geen spoor meer vinden van zijn ex. nDe bank heeft hem laten weten dat ze dus gerechtelijke stappen gaan nemen om het geld terug te vorderen. Kan zij zo maar haar plicht tot betalen ontlopen of wat zijn de mogelijkheden in deze zaak voor mijn vriend. Hij leeft momenteel van een werkloosheidsuitkering en is alleenstaande. Hij heeft altijd zijn deel van de lening betaald en kan dit ook aantonen.
Als ze beiden verantwoordelijk zijn voor het betalen van de lening en één van hen komt deze verplichting niet na, dan zal de bank zich automatisch richten tot de andere schuldenaar.
Dat zij niet te vinden is, is niet de eerste prioriteit van de bank.
Jouw vriend moet een zaak starten tegen zijn ex om 'haar' deel van de schulden die hij nu zal betalen terug te vorderen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”