lening bij verbouwing door ouders

fil
Topic Starter
Berichten: 5

lening bij verbouwing door ouders

#1 , 27 feb 2009 09:48

Dit jaar gaan mijn zoon en zijn vriendin in het huwelijk treden. Zijn vriendin is enig kind. Haar ouders zijn van plan om samen met de kinderen hun huis te verbouwen en aan te passen, zodanig dat de kinderen bij hen kunnnen komen wonen ( dit in een afzonderlijk deel dat aangebouwd wordt aan het huis) .
Mijn zoon en zijn vriendin zouden dit alles bekostigen. Er is echter een probleem, volgens de bank kunnen de kinderen geen lening aangaan omdat het om een verbouwing van het huis van de ouders gaat.
De ouders zouden zelf een lening moeten aangaan en moeten de kinderen de lening aan hun ouders aflossen (zogezegd als huur)
Kan daar eventueel een mouw aan gepast worden?
Een volgende vraag is ,moest er in de toekomst iets fout lopen (sterfgeval of scheiding) wat heeft dat voor gevolgen voor het spaargeld dat zowel mijn zoon als zijn vriendin voor de verbouwing gebruikt hebben en voor het bedrag dat zij als "huur" gegeven hebben aan de ouders.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 27 feb 2009 20:40

U gaat hiervoor best eens langs bij een notaris. Die kan u adviseren rond hoe zoiets op papier moet komen.

Ik maak me vooral zorgen over de positie van uw zoon ... Als niet alles goed op papier komt, zal hij betalen voor die woning maar er nooit eigendom in hebben!

Let aub goed op en raad uw zoon aan zich te laten adviseren door een EIGEN notaris (en niet alleen die van zijn schoonfamilie). Ik heb zelf ervaring met poging tot oplichting door schoonfamilie ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”