Blijvende arbeidsongeschiktheid 33% - VDAB

Brigitte5
Topic Starter
Berichten: 1

Blijvende arbeidsongeschiktheid 33% - VDAB

#1 , 25 sep 2009 21:21

Ik ben een vrouw die reeds 10 jaar geleden blijvend arbeidsongeschikt werd verklaard voor tenminste 33% door de RVA-arts en na vonnis van de arbeidsrechtbank. Daarna ging ik nog 2 maal op gesprek bij de RVA en de VDAB.

Vorig jaar kreeg ik van de RVA een melding dat zij mijn zoekgedrag naar werk niet meer zouden opvolgen. In maart werd ik opgeroepen door de VDAB in de werkwinkel in mijn gemeente. Ik ging in op deze uitnodiging.

Ondertussen ben ik al 3 maal op gesprek moeten gaan bij de VDAB voor onder andere een screening, LWW, enz.

Volgens mij gebeurt dit alles onder druk van de VDAB. Ik ga telkens in op de uitnodigingen. Ze laten mij telkens papieren ondertekenen. Men licht mij ook niet in of deze uitnodigingen verplicht zijn of niet (volgens een persoon van de vele bezoeken bij de VDAB zijn deze helemaal niet verplicht).

Ben ik verplicht om hier verder op in te gaan? Volgens mij is het doel uiteindelijk mij een job aan te reiken, waartoe ik niet in staat ben.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 26 sep 2009 10:46

Indien de erkende geneesheer een blijvende arbeidsongeschiktheid van minstens 33% vaststelt of een tijdelijke ongeschiktheid van minstens 33% voor een duur van minstens 2 jaar, zal de RVA een brief richten tot de dienst voor arbeidsbemiddeling (VDAB, ACTIRIS of Arbeitsamt), waarin aangedrongen wordt op de noodzaak om voor u een begeleiding te verzekeren die aangepast is aan uw gezondheidstoestand en om een passende dienstbetrekking aan te bieden. (bron www.rva.be)

Dat u af en toe nog eens tot bij de VDAB moet komen is dus correct!

Gebruiker34
Berichten: 334

#3 , 20 jan 2010 14:22

Ik ben een vrouw die reeds 10 jaar geleden blijvend arbeidsongeschikt werd verklaard voor tenminste 33% door de RVA-arts en na vonnis van de arbeidsrechtbank. Daarna ging ik nog 2 maal op gesprek bij de RVA en de VDAB.

Vorig jaar kreeg ik van de RVA een melding dat zij mijn zoekgedrag naar werk niet meer zouden opvolgen. In maart werd ik opgeroepen door de VDAB in de werkwinkel in mijn gemeente. Ik ging in op deze uitnodiging.

Ondertussen ben ik al 3 maal op gesprek moeten gaan bij de VDAB voor onder andere een screening, LWW, enz.

Volgens mij gebeurt dit alles onder druk van de VDAB. Ik ga telkens in op de uitnodigingen. Ze laten mij telkens papieren ondertekenen. Men licht mij ook niet in of deze uitnodigingen verplicht zijn of niet (volgens een persoon van de vele bezoeken bij de VDAB zijn deze helemaal niet verplicht).
Ben ik verplicht om hier verder op in te gaan? Volgens mij is het doel uiteindelijk mij een job aan te reiken, waartoe ik niet in staat ben.

Alvast bedankt
Uw 33 % arbeidsongeschiktheid is geen geldige reden om afwezig te zijn op een afspraak met de VDAB. Dikwijls wordt gedacht dat, wie 33 % blijvend arbeidsongeschikt is, niet moet ingaan op de uitnodiging van de VDAB. Dat is dus niet juist.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”