schuld door vader

maan91
Topic Starter
Berichten: 2

schuld door vader

#1 , 05 okt 2015 21:47

Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Toen ik 17 was heeft me vader op mijn naam boeken besteld voor mijn opleiding. Nu heeft hij dit niet betaald.
Voor 2 jaar terugf kreeg ik een brief van de deurwaarde dat ik binnen 2 dagen moest betalen ander zou er een rechtszaak komen. Op dat moment heeft mijn vader de brief ge[pakt en zou deze direct gaan betalen. Nu 2 jaar later is er ineens beslag op mijn loon gelegd en is er geen contact meer met hem.


Nu is mijn vraag kan ik dit nog aanvechten?
Groeten, M

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38643

#2 , 05 okt 2015 22:59

Als 17 jarige bent u niet aansprakelijk voor de kosten.
Dat de deurwaarder - was er een vonnis - naar u komt is niet correct. Uw ouders had men moeten dagvaarden.
Hebt u ooit een dagvaarding gekregen om te verschijnen voor de rechtbank?

Wat is er juist gebeurd... want u zou het beslag moeten laten opheffen via de beslagrechtbank ...geen makkelijke procedure.

maan91
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 07 okt 2015 09:23

Ja ik heb een brief gehad zo'n 2 jaar geleden dat ik binnen 2 dagen moest betalen anders zou ik moeten voor komen. Op dat moment heeft mijn vader beloofd om dit te voldoen. Daarna heb ik nooit meer wat gehoord. Nu blijkt dus dat hij dit niet heeft gedaan.

Maar hoort rechtsbijstand mij hier niet bij te helpen?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5437

#4 , 07 okt 2015 21:02

Heb jij dan een dure rechtsbijstandsverzekering a la Euromex of Das ? Als het een betaalbaar bedrag is zou k betalen om vervolgproblemen te vermijden en vervolgens - als je dat wil - een procedure bij de vrederechter (als t bedrag minder is dan 2500€ - anders eerste aanleg) om t van je vader terug te vorderen. Wel eerst (per AS met kopie gewone brief) vragen.

Je komt wel op de zwarte lijst terecht en geraakt nauwelijks nog aan leningen. Om geschrapt te worden is t al zeker van belang dat de schuld aangezuiverd is.

Waarschijnlijk verdien je te veel voor een pro deo. Betaal je desnoods een uur consultatie bij een advocaat (met een goed voorbereid dossier) om kosten en kansen te laten inschatten om alsnog het beslag te schrappen.

Toffe vader heb je ;-(

Franciscus
Berichten: 38643

#5 , 07 okt 2015 21:53

Vraag is waarom de school een ex-minderjarige aanschrijft ... op dat ogenblik waren toch de ouders aansprakelijk.
Volgens mij kan die schuld zomaar niet verschoven worden naar de nu meerderjarige - deze was toen toch niet handelingsbekwaam?
Bij mijn weten.

Terug naar “Andere”