Rood licht in Antwerpen

Jeroen_Demuynck
Topic Starter
Berichten: 1

Rood licht in Antwerpen

#1 , 08 mei 2013 15:39

Beste,

Vandaag kreeg ik een PV in de bus met de melding dat ik door het rode licht zou hebben gereden. Dit is ook vast gelegd op foto zo blijkt. Ik heb nooit de intentie gehad om door het rode licht te rijden. Deze PV komt dan ook als een totale verrassing voor mij. Een donderslag bij heldere hemel zeg maar. Hoe verdedig mij hierin het best?

Ik ben niet mee in deze materie en daarom had ik graag advies gehad van iemand met kennis van zaken.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie tijd en aandacht.
Laatst gewijzigd door Jeroen_Demuynck op 08 mei 2013 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 08 mei 2013 15:48

Tenzij u iets kan inbrengen waardoor u kan verantwoorden dat u door het rood bent gereden, zou ik niet bij de rechter gaan. Gewoon betalen en straf ondergaan is dan het goedkoopste.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 08 mei 2013 17:05

de kans is tevens groot dat u bij rood licht negatie u voor de politierechter dient te komen, indien u toch een minnelijke schikking zou krijgen bedraagt deze €150

voor de politierechtbank riskeert u:


Boete: 165 tot 2750 euro (x6)
Rijverbod is mogelijk
Jonge bestuurders krijgen sowieso een rijverbod en moeten opnieuw een theoretisch of praktisch examen doen.


straffen kunnen al dan niet voor een deel of geheel voorwaardelijk zijn.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 08 mei 2013 17:47

Intenties tellen niet. Enkel de feiten en die zijn blijkbaar bewezen.
Er valt bijgevolg niets te verdedigen. Best ingaan op minnelijke schikking.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 08 mei 2013 17:54

Als u toch voor de rechter komt, knikken, excuseren, en niet te veel uitvluchten maken.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”