Uitvoerend beslag tegenhouden : hoe? Dringend

ftljumper
Topic Starter
Berichten: 4

Uitvoerend beslag tegenhouden : hoe? Dringend

#1 , 03 mei 2011 22:16

Hallo iedereen,
Ik kwam onlangs thuis en vond op tafel een envelop met daarin een proces verbaal van uitvoerend beslag. Ik had in dit dossier eerder een afbetalingsplan verkregen van 100/mnd. Blijkbaar heb ik de mail waarin dit akkoord stond fout gelezen/geinterpreteerd en een betaling te weinig gedaan. Na telefonisch contact waren ze bereid de verkoop tegen te houden indien ik binnen de week 1200euro storte. Ik heb alle mogelijke manieren onderzocht en kan dit financieel niet in 1 deel betalen. Toch niet op zulke korte tijd. Indien ze me langer geven kan ik dit wel. Ik ben dan naar het ocmw geweest om te bemiddelen en heb via die weg dan ook een nieuw afbetalingsplan voorgesteld (wat volgens de soc. assistent van ocmw wel degelijk een goed voorstel was). Ze hebben dit voorstel geweigerd en me nog tot 9 mei gegeven om de verkoop van 11 mei tegen te houden...indien ik de 1200 stort. Zijn er nog mogelijkheden of instanties die ik kan gebruiken om alsnog de verkoop tegen te houden en een regeling te treffen ?? Ik ben zeker bereid het bedrag te betalen , echter in kleinere delen.
Alvast bedankt voor de info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 03 mei 2011 22:25

Tegenpartij moet wel akkoord gaan met wie heb je contact met deurwaarder of tegenpartij.
Langs de andere kant er was een schuld die niet betaald werd ..... er kwam een procedure waaruit een afbetalingsplan kwam EN de clauwule indien u zich niet houdt aan dit plan wordt uitgevoerd ....u wist dus duidelijk wat de gevolgen zouden zijn.
Kan de soc.assistent van het ocmw niet eens contact opnemen want u staat zeer zwak zo.
Op zijn minst een voorstel van € 600 en verder € 150 per maand uiteraard is de fout ondertussen al rechtgezet.

ftljumper
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 03 mei 2011 22:31

Franciscus, ik heb contact met de deurwaarder. Hij had me een korte mail gestuurd toen dat hij akkoord ging met 100/mnd maar nergens in die mail stond iets vermeld van "indien u zich niet houdt aan dit plan wordt uitgevoerd ". Het voorval berust eerlijk op een misverstand. Ik heb het uiteraard te ver laten komen dat ze beslag leggen, maar probeer alsnog mijn fout recht te zetten.
De soc assistent heeft al contact gehad met dezelfde deurwaarder en die heeft het afbetalingsplan verworpen. Ze wist me verder geen advies te geven hoe het verder moest. Ik ben zeker bereid om bv die 600 - 150 regeling te treffen. Misschien moet ik alsnog , nog een keer, proberen zelf contact te hebben en een voorstel te doen? Of moet ik een wetwinkel consulteren?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”