weduwepensioen

Fietje
Topic Starter
Berichten: 47

weduwepensioen

#1 , 24 mar 2011 09:27

wordt het weduwepensioen berekent op het aantal jaren huwelijk ? de man die overleden is, heeft een volledige loopbaan als ambtenaar , de man in kwestie heeft reeds een huwelijk achter de rug van 18 jaar, maar zijn ex maakt geen gebruik van het recht op haar weduwepensioen daar haar inkomen te hoog ligt en daardoor toch geen aanspraak kan maken

Wordt het weduwepensioen van de echtgenote berekent op het aantal jaren huwelijk ??


groetjes hier

v

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 24 mar 2011 23:15

Geachte,

http://pdos.fgov.be/pdos/pdf/publicatio ... leving.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier vindt u een correct en volledig antwoord op uw vraag.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige

Fietje
Topic Starter
Berichten: 47

#3 , 25 mar 2011 10:16

een dikke merci voor de verwijzing, maar ik vind niet echt een antwoord op de vraag of het inkomen van de uit echt gescheiden echtgenote(op het moment van het overlijden) van belang is, of niet??, ik heb vroeger al eens contact opgenomen met de dienst en ik dacht dat die mevrouw me iets in die aard zei, alhoewel ik op die pagina's daar niets over terug vindt,

veel groetjes
v

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 25 mar 2011 11:52

Geachte,

Zoals voor alle Belgische nabestaandenpensioenen, moet de persoon die dit voordeel claimt voldoen aan de betalingsvoorwaarden, dus inkomen uit activiteit beperken tot de toegelaten grenzen en/of regels cumulatie vervangingsinkomen respecteren.
In de toegestuurde link, kan je de berekeningswijze terugvinden en dit in de verschillende situaties.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Mathieu Rutten

#5 , 25 mar 2011 11:55

Sorry,
Wat snel geweest.
http://pdos.fgov.be/pdos/pdf/publicatio ... ulatie.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Via deze link kan u een antwoord vinden op uw aanvullende vraag.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige

Fietje
Topic Starter
Berichten: 47

#6 , 25 mar 2011 14:51

ok bedankt voor de info, heb het eens vlug doorgenomen en zie dat het inkomen of het toegelaten inkomen wel degelijk van belang is, zal het vanavond eens deftig doornemen, het is misschien heel interressant om te weten voor in de toekomst

nog een fijn weekend toegewenst

greetz v

Terug naar “Pensioenen”