schulden, ik weet me geen raad meer

sann
Topic Starter
Berichten: 3

schulden, ik weet me geen raad meer

#1 , 10 feb 2011 10:52

Hallo, ik ben een brouw van 29 en ben getrouwd en heb 2 kinderen
mijn man had een deel schulden uit zijn vorig huwelijk en deze zijn ook volledig betaald, maar door deze schulden te betalen zijn er door de tijd heen rekeningen van ons blijven liggen, nu heb ik altijd alles heel goed betaald om alles in orde te krijgen en we waren er ook bijna uit maar nu naar zoveel jaar komen er terug brieven van deurwaarders en wat ik ook probeer om ze te betalen het helpt niet ik heb de voorbije 6 maand bijna 10000€ betaald aan de deurwaarders maar wat ik ook betaal er gaat zo goed als niks af van de schulden eigenlijk betaal ik alleen de kosten van de deurwaarder.
ondertussen zijn we ook een maand of 3 geleden naar een advocaat gestapt om schuldbemiddeling aan te vragen maar spijtig genoeg heeft deze het nog erger gemaakt ik moest van hem contact opnemen met alle deurwaarders voor een afrekening zodat alle schulden bekend waren en deze dan naar hem brengen, in plaats van dat ik de afrekeningen kreeg stond hier elke dag een deurwaarder aan de deur en is alles opgeschreven en dreigen ze met openbare verkopen als ik dan naar de advocaat stap krijg ik daar te horen sorry ik kan je niet helpen.
nu ja ik zit de laatste anderhalve maand opgesloten in mijn eigen appartement omdat ik gewoon niet meer buiten durf uit schrik dat de deurwaarders zouden komen, 3 weken geleden stak er een brief in met daarop een datum dat ik ten laatste een bedrag moest betalen zoniet kwamen ze de inboedel opladen nu ik kon dit toen niet betalen omdat er al 3 andere deurwaarders betaald waren maar die deurwaarder is niet komen opladen daarom dat ik nu ook niet meer buiten kom zodat ik thuis ben en niet thuis kom in een leeg huis. ik weet niet meer wat ik moet doen, weet er iemand raad aub
groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sleper
Berichten: 391

#2 , 10 feb 2011 11:13

Hallo, ik ben een brouw van 29 en ben getrouwd en heb 2 kinderen
mijn man had een deel schulden uit zijn vorig huwelijk en deze zijn ook volledig betaald, maar door deze schulden te betalen zijn er door de tijd heen rekeningen van ons blijven liggen, nu heb ik altijd alles heel goed betaald om alles in orde te krijgen en we waren er ook bijna uit maar nu naar zoveel jaar komen er terug brieven van deurwaarders en wat ik ook probeer om ze te betalen het helpt niet ik heb de voorbije 6 maand bijna 10000€ betaald aan de deurwaarders maar wat ik ook betaal er gaat zo goed als niks af van de schulden eigenlijk betaal ik alleen de kosten van de deurwaarder.
ondertussen zijn we ook een maand of 3 geleden naar een advocaat gestapt om schuldbemiddeling aan te vragen maar spijtig genoeg heeft deze het nog erger gemaakt ik moest van hem contact opnemen met alle deurwaarders voor een afrekening zodat alle schulden bekend waren en deze dan naar hem brengen, in plaats van dat ik de afrekeningen kreeg stond hier elke dag een deurwaarder aan de deur en is alles opgeschreven en dreigen ze met openbare verkopen als ik dan naar de advocaat stap krijg ik daar te horen sorry ik kan je niet helpen.
nu ja ik zit de laatste anderhalve maand opgesloten in mijn eigen appartement omdat ik gewoon niet meer buiten durf uit schrik dat de deurwaarders zouden komen, 3 weken geleden stak er een brief in met daarop een datum dat ik ten laatste een bedrag moest betalen zoniet kwamen ze de inboedel opladen nu ik kon dit toen niet betalen omdat er al 3 andere deurwaarders betaald waren maar die deurwaarder is niet komen opladen daarom dat ik nu ook niet meer buiten kom zodat ik thuis ben en niet thuis kom in een leeg huis. ik weet niet meer wat ik moet doen, weet er iemand raad aub
groetjes
Schuldbemiddeling via OCMW zou ik dan proberen .

sann
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 10 feb 2011 11:23

@ sleper ja dat hebben we ook al geprobeert maar daar krijgen we te horen dat we maar 50€ per week krijgen voor boodschappen en zo we hebben 2 kids als ik voor een hele week eten moet kopen en dan nog eens eten om mee naar school te nemen en voor mijn man mee werken te nemen, doe da maar eens in deze tijden
ik krijg meer en meer het gevoel dat we er niet uit mogen geraken en dat we niet vooruit mogen
nu mijn moeder gaat binnenkort op pensioen en ze wil heel graag samen met ons in een huis wonen zodat wij het makkelijker hebben en alles zelf zouden kunnen betalen en in orde brengen, ik wil dat ook wel doen maar dan wil ik zoiezo al de zekerheid dat als er een deurwaarder komt dat ze van haar spullen afblijven
ik wil er zoiezo vanaf ik wil een mooie toekomst voor onze 2 kids maar blijkbaar denken er daar anders over en krijgen we nergens medewerking :-( ik zie hte echt niet meer zitten voor de moment je ziet een lichtje aan het einde van de tunnel maar dan word alles ineens weer donker :-(

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 feb 2011 11:37

Pro deo advocaat nemen. Aanvraag collectieve schuldenregeling indienen.

sann
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 10 feb 2011 11:59

@ scorpioen dat heb ik al gedaan eerder in mijn uitleg ook geschreven maar daardoor is het erger geworden waarschijnlijk zal ik niet de goeie advocaat gehad hebben maar je krijgt er wel wantrouwen door zo hebben we 2 jaar geleden ook al eens naar een advocaat gestapt en die ging alles regelen elke keer we iets van een deurwaarder kregen moesten we dat naar hem sturen en hij regelde alles en alles ging goed toen tot mijn man loonbeslag kreeg en dat zou hij ook in orde brengen en ik kreeg een brief van hem dat hi geregeld had dat er elke maand 300 € gestord moest worden en het loonbeslag werd stop gezet ik moest hem elke maand een bepaald bedrag storten waarmee hij alles betaalde maar na 3 maanden was er nog steeds loonbeslag ik heb toen terug naar de advocaat gebeld en hij vertelde mij dat hij dat elke maand gestort had, toen heb ik zelf naar het bureau gebeld die het loonbeslag deden en daar kreeg ik te horen dat ze het geld niet kregen en ze hebben mij toen ook een afrekening gestuurd met daarin wat ze elke maand kregen en idd het enige wat ze kregen was dat van het loon er was nooit iets betaald van de advocaat uit toen ik hem hierover belde kreeg ik enkel te horen dat ik hem zijn werk moest laten doen en ik heb hem nooit meer vast gekregen dan stel ik mij de vraag waar is die 900€ naartoe want ik had al 3 maand 300€ per maand gestort voor die van het loonbeslag en hij storte het niet door
wie moet je dan nog vertrouwen :-(

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”