thuis niet meer slapen??

jeroen02
Topic Starter
Berichten: 13

thuis niet meer slapen??

#1 , 19 jan 2011 09:24

Kan een echtgenoot(e) zomaar nachten thuis niet meer komen slapen? Dit in verband met een scheiding in het vooruitzicht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 19 jan 2011 09:45

dat is relatief hé... af en toe 2 nachtjes weg naar een vriendin of familie voor een speciaal evenement; Een colloquim voor het werk is iets anders dan 3 weken verdwijnen en plots weer opduiken.
Maar in het kader van een scheiding moet je dit vooral op deze manier bekijken:
hoe bewijs je wat?
als de echtgeno(o)t(e) regelmatig ergens anders gaat logeren: hoe bewijs je dat daar géén goede reden voor is?
Meestal hebben de slimmerds een tamelijk goed alibisysteem: als hij/zij beweert dat zij/hij gaat logeren bij een vriendin omdat die mentale steun nodig heeft om familiale redenen. Hoe ga jij bewijzen:
- dat hij/zij je niet vooraf heeft gemeld op die data ergens te gaan logeren, (dat is woord tegen woord)
-dat zij/hij wel/niet bij een vriend(in) was
- dat die vriend(in) géén mentale steun nodig had

om dat allemaal waterdicht te bewijzen kost veel tijd en geld
én wat bewijs je er mee? Dat de echtgen(o)ot(e) het echtelijk dak heeft verlaten?
nee, dat dus niet.

Ter informatie: echtscheiding met schuldvraag (overspel) is uit het wetboek geschrapt.
je kan wel aandragen dat het huwelijk onherstelbaar ontwricht is (vervreemding van elkaar: bewijs: veel uithuizig)
Maar dat zal géén geld of gelijk opleveren. Gewoon een argumentering om te scheiden.

djinnie
Berichten: 38

#3 , 22 jan 2011 10:22

ja juist
overspel telt niet meer, maar je kan hem wél laten betrappen op overspel.
Zo voorkom je onderhoudsgelden en wachttijden bij de rechtbank.
Tevens is het zoals mijn voorganger zegt...je huwelijk is dan onherstelbaar ontwricht en dus wel reden voor een scheiding, maar of je er ook effectief dan financieel voordeel bij haalt of je gelijk oplevert, is dus zo goed als onbestaande.
En eerlijk...waarom zou een man anders nachten weg blijven? :oops:

Reclame

het begon zo mooi
Berichten: 19

#4 , 22 jan 2011 16:01

Kan een echtgenoot(e) zomaar nachten thuis niet meer komen slapen? Dit in verband met een scheiding in het vooruitzicht.
Ik zit in het zelfde straatje!!! ex logeert nu samen met ons zoontje bij haart ouders en wil niet meer terugkomen tot we voor de RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG zijn geweest=alemaal zo smerig spel aan het worden en het erge is dak het zelf nog maar 2dagen weet dat ik moet voorkomen zonder voorbereiding of verdediging ben radeloos

mammieke
Berichten: 36
Locatie: antwerpen

#5 , 07 mar 2011 19:27

laten betrappen op overspel,dit kan toch maar als je effectief weet waar hij elke nacht zit.Hier is man ook elke nacht weg tot s'morgens maar hoe kan ik weten waar hij zich echt bevind?

Terug naar “Echtscheiding”