Mag dit wel? (Inbeslagname)

pepitogent
Topic Starter
Berichten: 3

Mag dit wel? (Inbeslagname)

#1 , 09 nov 2010 21:27

ik kreeg vandaag van een veiling een telefoon dat ik een openstaande saldo heb waarvan ik niet afweet
maar soit de dossier ligt klaar voor de deurwaarder mijn boel laten in beslagnemen
ik vroeg voor een afbetalingplan en ze weigerden ik vroeg de contactgegevens van de deurwaarde zodat ik een afbetalingpplan kan regelen en ze wouden me niet geven

dus mogen ze zonder een rechtzaak uw inboedel in beslag komen nemen of niet?

volgens een advocaat moet ik eerst een uitnodigingbrief krijgen voor de rechtbank
anders mag de deurwaarder juisteen dwangbrief komen afgeven voor betaling klopt dat?
want ik snap niet waarom ze een afbetaling weigeren en het ergste is dat ik niet weet hoeveel het bedrag het is

wie kan er mij helpen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 09 nov 2010 22:52

Er moet eerst een vonnis zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 10 nov 2010 08:27

Ze kunnen wel bewarend beslag leggen, enkel uitvoerend is niet mogelijk zonder vonnis.

Reclame

pepitogent
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 10 nov 2010 08:36

en wat is bewarend beslag? is ze de boel komen opschrijven of komen ze het al ophalen voor in bewaring te nemen?of sturen ze gewoon een brief
zou met een deurwaarder een afbegtalingsplan te regelen vanaf ik weet wie het is? of doen ze dat niet?

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#5 , 10 nov 2010 10:59

ik kreeg vandaag van een veiling een telefoon dat ik een openstaande saldo heb waarvan ik niet afweet ... ...want ik snap niet waarom ze een afbetaling weigeren en het ergste is dat ik niet weet hoeveel het bedrag het is
Je zal wel 'iets' moeten aangekocht hebben, anders kan er geen 'openstaand saldo' zijn.

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#6 , 10 nov 2010 11:01

en wat is bewarend beslag?
Klik HIER. :roll:

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 10 nov 2010 11:15

ik kreeg vandaag van een veiling een telefoon dat ik een openstaande saldo heb waarvan ik niet afweet......
........zodat ik een afbetalingpplan kan regelen
waarom zou je een afbetalingsplan voorstellen voor iets waarvan je niets afweet? Dat lijk mij eigenaardig, of heb je toch iets gekocht?.

pepitogent
Topic Starter
Berichten: 3

#8 , 10 nov 2010 11:50

NEE ZE ZEGGEN dat ze mijn ip-adres hebben mogelijk gekraakt ze zeiden dat k plots mijn gegevens veranderde en van dat weet ik zelf niks van tenzij mijn internet gekraakt

bedankt Rebel-with-a-cause heb de informatie opgezocht en gelezen en dat moet eerst via beslag bank gaan en grondige redenen moeten ze hebben en ze zeker van zijn dat ik niet wil betalen
en dat niet zo doe een afbetalingsplan voorstel en ze weigeren denk zelf niet dat ze het mogen
en in feite zouden ze de gegevens van de deurwaarde moeten geven datik kan onderhandelen dus denk eerderdat ze op mijn inboedel erop zijn ze mogen niks buitehalen voor ik een uitnodiging van de rechtbank gekregen heb

endan zal ik een procedeovan juridische dienstmoeten aanvragen voor het beste tezijn

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 12 nov 2010 17:19

Op zijn minst moeten ze u de gegevens aanleveren wanneer - wat tegen welke prijs gekocht is via welke verbinding dus met het ip adres.
Mocht u echt niets gekocht hebben ... wel er zal ook een leveringsadres gekend zijn en dat zal afwijken van uw adres.
Tevens hebben ze een 'ontvangstbewijs' van diegene die de goederen in ontvangst heeft genomen.

U kan dan klacht indienen wegens misbruik van vertrouwen /oplichting/ valsheid in geschriften en informaticafraude bij de lokale politie.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”