Ontslag economische reden - job verhuist naar India

Stompie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag economische reden - job verhuist naar India

#1 , 03 apr 2024 17:43

Hallo,

ik ben vorige week onverwachts ontslagen bij de Belgische vennootschap waarvoor ik werkte. De vennootschap is onderdeel van een Amerikaans bedrijf "XYZ".
De reden voor het ontslag die mij gegeven is: "the reason for dismissal is redundancy; your role is being eliminated for economic reasons."
Nu zijn "economische redenen" een vage term, en heb ik om meer details gevraagd, en heb deze zonet ontvangen:
Door de "XYZ" groep intern te herstructureren en meer van onze medewerkers in India aan te nemen, waar de arbeidskosten aanzienlijk lager zijn. Inderdaad, leden van het uitgebreide leiderschapsteam van "XYZ" hebben te horen gekregen om, waar mogelijk, posities naar India te verhuizen.
Dit is dan ook de directe aanleiding voor uw ontslag, namelijk dat uw functie zal worden verplaatst naar India.
Nu is mijn vraag, is dit een geldige "economische reden" voor een ontslag, of kan ik dat aanvechten als een "kennelijk onredelijk ontslag"

LeenW
Berichten: 12859

#2 , 03 apr 2024 17:49

Als uw job overgenomen kan worden door een Indiër die slechts de helft van u kost, is dat geen onredelijke beslissing van het bedrijf.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”