Ontslag via onderling akkoord Schadevergoeding

wtngcln
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag via onderling akkoord Schadevergoeding

#1 , 03 mar 2024 13:20

Dag,

Na recent ontslag via onderling akkoord verliep de briefwisseling met de werkgever enorm chaotisch.

Uiteindelijk komt het er op neer dat ik mijn c4 pas 37 werkdagen (50 dagen) na mijn laatste werkdag heb ontvangen en dat die werkgever op dat c4 een reden voor werkloosheid heeft genoteerd die na mijn motivatiebrief voor dat ontslag duidelijk niet overeenstemd met de opgegeven informatie. Aangezien ik deze documenten nodig heb om deze bij de bevoegde instellingen binnen te brengen die beslissingen maken omtrent mijn recht op uitkering, kon de einddatum van de beslissing in deze procedure extreem uitlopen.

Ik vind in meerdere bronnen toch een soort optie voor een eventuele schadevergoeding bij dit soort gevallen, maar vroeg me af in welke mate dit risico's op kan leveren. Ik ben er echter wel van overtuigd dat ik recht in mijn schoenen sta en de werkgever verschillende wetten heeft overtreden die rechtstreeks invloed hebben gehad op mijn financiële zekerheid alsook risico's opleveren voor de voedselveiligheid van de consument.


Laatste werkdag
19/12/2023
Ontvangen C4
09/02/2024
Beslissing RVA
24/03/2024

De beslissing van de RVA loopt dus eigenlijk vertraging op doordat de werkgever haar verplichtingen niet is nagekomen, nl. het bezorgen van de verplichte sociale documenten en het betalen van het loon binnen de wettelijke termijn, maar bovenal een ongeldige/incorrecte reden invullen op het c4.

Ik heb geluk dat mijn familie en vrienden mij financiëel willen en kunnen steunen. Dit is niet voor iedereen haalbaar en wil graag aankaarten dat het extreem moeilijk is om tijdens een inflatie 3 maand rond te komen zonder een werkloosheidsuitkering.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mar 2024 20:25

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”