Taken die afwijking van contract

Kozak5
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Taken die afwijking van contract

#1 , 02 jan 2024 03:51

Hi,


In augustus 2023 is er bekent gemaakt dat ons filiaal gaat sluiten. We krijgen hiervoor een verbrekingsvergoeding plus wat extra. Samen goed voor zo'n 20k.
In de ondergetekende brief staat als voorwaarde dat we gemotiveerd moeten blijven verder werken en werkzaam moeten zijn tot een bepaalde datum.

Mijn taken zitten erop binnen 2 weken gezien de productie stopt. Men verwacht dat ik hierna ga inspringen om te helpen inpakken en verhuizen. Dit zie ik niet zitten.

Is het verstandig te vragen mij op technisch werkloos te zetten? Kan ik dit afdwingen?

Kozak5
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jan 2024 03:53

Belangrijke kanttekening is dat we vanaf vandaag ook op papier ontslagen zijn.

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#3 , 03 jan 2024 12:49

Beste

Lijkt me moeilijk.
Functiebeschrijving is de regel. Maar gezien hier sluiting lijkt het me logisch dat productie eerder stopt. Gezien u hier een compensatievergoeding uitbetaald wordt en de eraan gekoppelde voorwaarde zou ik die paar weken nog verder werken. technisch werkloos is niet iets dat je kiest he...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

LeenW
Berichten: 12858

#4 , 03 jan 2024 13:02

Dat is m.i. geen onredelijk verzoek van het bedrijf. U verwacht een correcte uitbetaling, dan mogen zij ook verwachten dat u die periode gemotiveerd verder werkt voor het bedrijf.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”