Arbeidscontract na 1 jaar verlengd maar clausule toegevoegd door werkgever maar is nooit getekend

Crusader0601
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Arbeidscontract na 1 jaar verlengd maar clausule toegevoegd door werkgever maar is nooit getekend

#1 , 18 dec 2023 14:44

Ik ben ooit beginnen werken met een contract van 1 jaar. Dit is na 1 jaar automatisch verlengd naar een contract van onbepaalde duur. Echter het originele contract heb ik getekend en het verlengde contract hebben ze gewoon opgestuurd een jaar later. Ik zie nu pas - jaren later- dat er in dat verlengde contract een clausule extra staat tov het originele getekende contract.
Dat nieuwe contract is gewoon opgestuurd maar heb ik nooit getekend.
Is die clausule dan geldig voor mij of niet?

LYNX XX
Berichten: 2526
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 dec 2023 15:34

TS toch graag een beetje meer info.

Wanneer bent u daar begonnen werken voor 1 jaar ? Hoeveel jaren zijn wij nu later dat u pas ontdekt dat u een contract voor onbepaalde duur heeft ?

Indien uw 1 jarig contract ten einde loopt, wordt dit automatisch omgezet in een contract van onbepaalde duur ( indien de werknemer gewoon blijft doorwerken zonder onderbreking ).
U zegt dat u nu na jaren uw nieuwe contract maar heeft gelezen ?? Onverantwoord = een akkoordverklaring met de voorwaarden.

Wat is nu de verschil clusule met uw oorspronkelijke contract ?
U heeft het nieuwe contract ontvangen maar nooit ondertekend MAAR U BENT WEL BLIJVEN DOORWERKEN. = akkoord.

Crusader0601
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 dec 2023 20:30

Ik denkt dat u een beetje verkeerd gelezen hebt want waar staat er dat ik nu pas doorheb dat ik een contract voor onbepaalde duur heb? Dit is gewoon standaard voor die werkgever dat je eerst een contract voor een jaar hebt en dat dit standaard verlengd wordt na een jaar - buiten als ze je niet willen wordt dit meegedeeld op tijd - naar een contract voor onbepaalde duur.
Dus ik had het direct door, echter dat hebben ze gewoon opgestuurd en op pagina 1 staat gewoon geen einddatum nu. Heb het inderdaad niet echt verder gelezen en ze hebben ook nooit gevraagd om dit te tekenen. Echter er staat ergens achteraan nu een clausule dat ze me zomaar kunnen verplaatsen van vestiging terwijl dit in het originele niet stond.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2526
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 dec 2023 07:48

Ik denkt dat u een beetje verkeerd gelezen hebt want waar staat er dat ik nu pas doorheb dat ik een contract voor onbepaalde duur heb?

Heb juist gelezen. U zegt hier nu zelf contract van onbepaalde duur ontvangen MAAR niet gelezen.

Dit is gewoon standaard voor die werkgever dat je eerst een contract voor een jaar hebt en dat dit standaard verlengd wordt na een jaar - buiten als ze je niet willen wordt dit meegedeeld op tijd - naar een contract voor onbepaalde duur.
Dus ik had het direct door, echter dat hebben ze gewoon opgestuurd en op pagina 1 staat gewoon geen einddatum nu. Heb het inderdaad niet echt verder gelezen en ze hebben ook nooit gevraagd om dit te tekenen. Echter er staat ergens achteraan nu een clausule dat ze me zomaar kunnen verplaatsen van vestiging terwijl dit in het originele niet stond.

[Contract is stilzwijgend aangenomen en dus voor akkoord want u bent ook zonder onderbreking blijven doorwerken.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”