Assessment

Jamilaa
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Assessment

#1 , 20 nov 2023 15:24

Ik heb een assessment moeten doen voor een doorgroei mogelijkheid. Bij de feedback gesprekken hierover werd mij verteld hoe slecht deze gegaan zijn. Zelf had ik dat idee niet en vond dit zo raar.
Later bleek dat een andere collega deze functie heeft gekregen. Dit was zowel voor mij als voor de vele andere collega's een verrassing omdat deze collega zeer onervaren is en ze regelmatig aan mijn adres komt aankloppen met haar vragen. Ik heb een vermoeden deze aanwerving niet terecht zijn verlopen maar kan dit niet aantonen. dit is een schets van hoe het verliep en nu dan maar mijn vraag. :D

Ik heb feedback gekregen over de assessment zonder deze te mogen/kunnen inzien. Heb ik het recht om deze in te zien of kunnen zij dit weigeren?



Alvast bedankt voor jullie reactie!

builder
Berichten: 189

#2 , 20 nov 2023 15:53

Privésector of overheid?

Jamilaa
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 nov 2023 20:37

Prive

Reclame

basejumper
Berichten: 4633
Locatie: Diest

#4 , 20 nov 2023 21:12

Beste

Je hebt recht op feedback en die heb je ontvangen. Wat wil je meer? En waarom zou jij in staat zijn - gesteld dat je toegang krijgt tot die gegevens - om de validiteit te beoordelen. Je redenering legt trouwens al een denkfout bloot. Ervaring en parate kennis zijn belangrijke elementen, maar hoeven niet doorslaggevend te zijn. Een sterk leervermogen kan een huidig gebrek aan kennis snel oplossen. Maar in die volgende functie zijn er mogelijk andere vaardigheden belangrijker : bvb prioriteiten kunnen stellen, empatisch communiceren, mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden, analytisch vermogen, leiderschapsvaardigheden, coaching vaardigheden, zin voor synthese enz.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Thomas_A
Berichten: 2334
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 nov 2023 22:54

Werknemers denken te vaak dat ze nog op school zitten en dat diegene met de beste punten promotie of opslag moet krijgen. En dat ze dan ook nog eens mogen controleren of iedereen wel objectief punten heeft gekregen.

Zo werkt dat niet in het echte leven. Werkgever beslist over promotie. Assessment kan een handig hulpmiddel zijn, naast vele andere.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”