Op welke basis gaat men mijn gemiddelde aanslagvoet berekene

demonen
Topic Starter
Berichten: 247

Op welke basis gaat men mijn gemiddelde aanslagvoet berekene

#1 , 22 okt 2014 20:19

Eind dit jaar sluit ons bedrijf de deuren (collectief ontslag).
Ik krijg als arbeider een vertrekvergoeding en moet een keuze maken nl laten uitbetalen in dec 2014 of jan 2015. Deze premie is afzonderlijk belastbaar en het belastingstarief op die premie is de gemiddelde aanslag vh laatste "normale" jaar.
Dit jaar ben ik 10 maanden ziek geweest (2 weken gewaarborgd loon en de rest ziekekasuitkering) dus dat zal wel geen "normaal" inkomstenjaar zijn. De vorige 20 jaar heb ik steeds een 2de en soms ook een 3de job (steeds als werknemer) uitgeoefend.
Dit zijn dan ook geen "normale" jaren?
Op welke basis gaat men mijn gemiddelde aanslagvoet berekenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 okt 2014 07:31

op basis van je volledig inkomen in het jaar voor je de vergoeding krijgt. 2014 of 2013 dus.

demonen
Topic Starter
Berichten: 247

#3 , 23 okt 2014 09:20

op basis van je volledig inkomen in het jaar voor je de vergoeding krijgt. 2014 of 2013 dus.
JPV, in opteer dan voor uitbetaling ontslagvergoeding januari 2015, ik krijg dan ook de eerste 6 maanden mijn loon uitbetaald omdat ik in outplacement moet (compenseert de vooropzeg). Telt inkomen 2015 (refertejaar?) dan mee voor de berekening van mijn pensioen?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 23 okt 2014 09:23

over pensioen en wat meetelt is het momenteel nog moeilijk om met zekerheid te spreken. Vraag eens aan Wanton.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”