wasberen van voor de wetgeving beschermde diersoorten

yvan
Topic Starter

wasberen van voor de wetgeving beschermde diersoorten

#1 , 16 feb 2006 20:59

wie weet raad,
wij hebben een koppel wasberen,en dit van het jaar 2000 al van voor de wetgeving op de positieve diersoorten er kwam,we kunnen dit bewijzen door middel van dierenartsfische,enz.
nu hebben we de politie aan de deur gekregen en zouden we deze dieren moeten aangeven om zo een vergunning te krijgen .
nu heb ik vandaag naar het stadhuis geweest en heb daar een milieuverguningaanvraagformulier gekregen dit moet ik in 7 voud invullen,een plan van 1/1000 ste van ons huis en de ligging van hun hok daarin,en er moet een formulier een maand aan ons raam hangen zodat de buurt weet dat we deze hebben en zodat ze eventueel bezwaar kunnen aantekenen,doen we dit niet komen ze de wasberen halen.
wie heeft iets dergelijks meegemaakt of weet hoe dit te werk gaat.
is dit een normalen procedure ??? wat een gekkenwerk
alle raad is welkom want ik zie dit echt niet zitten maar wil mijn dieren ook niet kwijt
alvast bedankt
mvg Yvan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mette
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#2 , 17 feb 2006 08:29

Ik denk dat dit de normale procedure is want mijn vader heeft thuis een landbouwbedrijf en wij moesten ook een geel blad met "bekendmaking" op tegen het raam hangen om de veestapel uit te mogen breiden. De buurt kan hier bezwaar tegen aantekenen.

hopelijk ben je hier al wat mee geholpen.
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Gast
Topic Starter

#3 , 18 feb 2006 16:55

dit lijkt een ideaal onderwerp te zijn voor Recht van Antwoord (VTM)

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 18 feb 2006 19:24

Dit is de normale procxedure. Ook van toepassing (in Brussel) als men bijvoorbeeld meer dan 4 honden wil houden in een appartement (of een rijhuis, villa, ...).

Terug naar “Archief”