terug krijgen van brommer

moesjke
Topic Starter
Berichten: 4

terug krijgen van brommer

#1 , 14 feb 2006 09:45

Beste

Mijn vriend heeft een brommer aangekocht als hij 16 werd. Het aankoopfactuur staat ook op zijn naam. Nu ondertussen al enkele jaren later zijn we gaan samenwonen, maar de brommer hebben we niet kunnen meenemen naar ons appartementje vermits we niet beschikken of een garage of dergelijke. Maar nu blijkt dat zijn ouders de brommer hebben verkocht zonder dat mijn vriend hiervan op de hoogte was.

Kan dit zomaar, ook al staat het aankoopfactuur op mijn vriend zijn naam?

Ook hebben we nu zijn ouders voor de vrederechter gedaagd maar we vermoeden dat ze niet gaan komen opdagen. Wat gebeurt er indien zij niet komen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten
Een wanhopig iemand

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Incognito

#2 , 15 feb 2006 02:28

Hoe oud is uw vriend nu? Ik neem aan dat hij meerderjarig is. Ik weet niet precies hoe het zit met een goed dat werd aangekocht door een minderjarige (die in principe niet alleen een brommer kan kopen), nadat hij meerderjarig geworden is. De vraag is of enkel hij de eigenaar is.

Indien je zijn ouders enkel tot verzoening geroepen hebt bij het vredegerecht, kan je niets doen als ze niet opdagen.
Indien er een dagvaarding was (in principe via de gerechtsdeurwaarder), zal de rechter een (bindend) verstekvonnis vellen als zijn ouders niet opdagen.

moesjke
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 15 feb 2006 10:40

inderdaad mijn vriend is ondertussen reeds meerderjarig

hoe bedoeld u met enkel hij de eigenaar??? het aankoopfactuur staat enkel op zijn naam, is dit niet voldoende?

had hier al voor gevreesd dat als zijn ouders niet komen opdagen bij de vrederechter dat er niets aan te doen zal zijn :(

alvast bedankt!

Reclame

Terug naar “Archief”