Wat nu best te doen ?

Wez87
Topic Starter
Berichten: 5

Wat nu best te doen ?

#1 , 01 mei 2014 17:09

Hallo,

Ik zit met 'n probleeem en weet niet goed hoe ik dit nu moet aanpakken.

situatie:

Vorige jaar september heb ik met iemand een ruil gedaan op mijn auto en hij zou daarop bijleggen. Alles op papier vastgelegd, en hij zou het eerste deel 31 oktober betalen, en het tweede ten laatste 21 december. Nu heb ik nog altijd niks ontvangen, allerlei smoesjes en blaasjes. Ik vind dat ik mijn goede kant nu toch wel echt getoond heb gehad en wil hier nu mee verder gaan. Alles staat op papier. Dus hoe moet ik hier nu best aan beginnen ?


Alvast bedankt

groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12959

#2 , 01 mei 2014 17:16

Aangetekende ingebrekestelling sturen, waarin u de tegenpartij nog 10 dagen geeft het geld op uw rekening te storten

Wez87
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 01 mei 2014 17:31

en hoe moet ik zoiets opstellen ? moeten daar bepaalde dingen in vernoemd worden ofzo ? is de opstelling van zo'n brief belangrijk ? Ben maar 'n a2 geschoolde technieker, dus ken helaas van het juridische weinig af... vind dat al bij al ik toch echt wel m'n goede wil getoond heb... en het nu gewoon beu ben. Met dat geld had ik al die tijd ook andere dingen kunnen doen uiteraard...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 01 mei 2014 18:01

Te vermelden

Aangetekend opgesteld in 2-voud.
Datum en plaats

Beste
Op datum xx/9/13 zijn we overeengekomen wagen 1 van mij te ruilen voor wagen 2 van u.
Gezien de waarde wagen 1 hoger was dan die van wagen 2 werd er eveneens overeengekomen dat aan mij (naam) nog een bedrag van € 1234 in letters duizend tweehonderd vierendertig) zou betaald worden.
Een eerste bedrag moest betaald worden tegen 31/10/13 en volledig bedrag moest betaald worden tegen/voor datum x/x/14... .
Tot op heden hebt u dit bedrag nog niet betaald.
Geef dan relaas van elk moment dat hij met een smoes kwam om niet te betalen en of dit mondeling per telefoon sms of per mail was.
Of u hem contacteerde of hij u.
Dat u gezien tot op heden nog geen betaling is geschied u de volledige som nu verwacht tegen datum y - gesteld 15 dagen na schrijven van deze brief.
Dat u bij niet betaling genoodzaakt zult zijn hem te dagvaarden voor de bevoegde rechtbank ( is het bedrag lager dan €1860 dan is het de vrederechtbank)
Dat u vanaf dit schrijven wat als enige ingebrekestelling dient eveneens de gerechtelijke intrest op de som vordert.
Dit schrijven onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis.
Tevens deze brief via gewone post zal verzonden worden.

Met vriendelijke groeten
z

U stuurt de brief op aangetekend ( gewoon dichtgevouwen) met adres op achterzijde geschreven en met antwoordmelding (AR)- dan krijgt u een bevestiging dat hij de AS heeft ontvangen en afgetekend.
(Tegenwoordig kan u een AS volgen via het codenummer van de AS bij Bpost).

De brief wordt dus in drie identieke exemplaren afgedrukt een stuurt u aangetekend aan hem indien niet wordt aangenomen of afgehaald krijgt u die terug en u laat die uiteraard DICHT zoals u hem hebt teruggekregen.
Tweede via de gewone post
Derde exemplaar houdt u voor uw dossier

Ik ga ervan uit dat er geen geschreven overeenkomst is. Anders moet u dat natuurlijk vermelden schriftelijke overeenkomst van datum x/9/13 of zo

Wez87
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 02 mei 2014 10:40

hartelijk dank voor de moeite !

Uiteraard is alles op papier vastgelegd toen. Ben weer gewoon te naïef geweest om mensen te vertrouwen. Ik ga hem nogmaals 'n laatste keer vriendelijk vragen het tegen eind volgende week te betalen. Zoniet, zal ik alvast de nodige documenten voorbereiden.

Terug naar “Archief”