Infrax

10nne
Topic Starter
Berichten: 20

Infrax

#1 , 30 apr 2014 08:20

Vorig jaar 30 april geef ik per computer de meterstanden door van ons verbruik electriciteit.
Wij krijgen een afrekening en we krijgen 600 euro terug. Dit jaar op 1 april komt Infrax zelf
de meterstand opnemen. Tot mijn grote verbazing krijg ik een correctie op de afrekening van vorig
jaar en mag 1093,oo euro bij betalen voor verbruik van 2013. Wat is er gebeurt ,
Infrax vond de meterstand voor uitsluitend nachttarief veel te hoog en heeft een belachelijk lage
meterstand doorgegeven aan Eni. Die hebben de faktuur gemaakt ! Nu heeft Infrax gezien dat wij ook
dit jaar dezelfde hoge (?) meterstand hebben en zij hebben de meterstand weer aangepast naar de
meterstand die wij oorspronkelijk hadden doorgegeven. Wij krijgen deze correctiefaktuur op datum
van 06/05/2013. Kan dit zomaar ?? Want volgens de wet kan je een faktuur niet antedateren en is
wat Infrax en Eni doen fraude en valsheid in geschriften.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 apr 2014 09:38

kan je eens de exacte meterstanden van 2012 en alle van 2013 en 2014 doorgeven van alle tellers, zowel deze die jij doorgegeven had als deze die op de factuur staan? Je verhaal is nu te onduidelijk.

10nne
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 30 apr 2014 10:33

het gaat alleen over het uitsluitend nachttarief laat dat duidelijk zijn.

ik geef door aan Infrax op 31/03/2013 : 23818
Eni factureert : 15947

omdat Infrax vind dat deze stand veel te hoog is hebben zij zonder ons iets te laten weten een geschatte
stand door gegeven welke gefaktureerd werd door Eni.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 apr 2014 10:42

Waarom heb je dan je meterstand bij Eni, bij ontvangst van de factuur in 2013 niet betwist? Nu corrigeert men de fout die toen gemaakt is, lijkt me geen schade voor jou op te leveren.

10nne
Topic Starter
Berichten: 20

#5 , 30 apr 2014 13:33

das weer typisch een antwoord voor hier ! Controleer jij al je fakturen die je binnenkrijgt ? Men zou
toch wel denken dat je vertrouwen kan hebben in je electriciteitsmaatschappij ? Niet meer dus !
Resultaat van eigenwijs gedrag van Infrax is wel dat ik nu 1039 euro mag bijbetalen.
En natuurlijk vinden jullie dat normaal ! Bedankt voor niets !

LeenW
Berichten: 12899

#6 , 30 apr 2014 14:04

Maar in feite betaalt u toch het correcte bedrag, niet?

En onwetendheid is nooit een excuus, het is aan u om een factuur na te kijken op correctheid. Als u een factuur niet controleert, moet u ook niet gaan klagen he. Als ik morgen op restaurant een koffie teveel aangerekend krijg, en ik zie de rekening niet na, moet ik daar toch ook niet een jaar later mee afkomen?

Maar als is het goed begrijp, zetten ze gewoon alles recht en betaalt u niet teveel. Als ze het niet rechtzetten, had u nu een enorm grote factuur gehad.

Franciscus
Berichten: 38660

#7 , 30 apr 2014 14:54

Het verschil tussen de start van uw betalingen vorig jaar en de eindafrekening na twee jaar is 0 want het NIET betaalde gedeelte hebt u dit jaar betaald.
U hebt geen financieel verlies geleden want u hebt het te betalen bedrag een gans jaar nog gehad ...

Dat het een 'materiële vergissing was van Infrax dat is juist maar u hebt geen schade gelden.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 30 apr 2014 22:36

das weer typisch een antwoord voor hier ! Controleer jij al je fakturen die je binnenkrijgt ? Men zou
toch wel denken dat je vertrouwen kan hebben in je electriciteitsmaatschappij ? Niet meer dus !
Resultaat van eigenwijs gedrag van Infrax is wel dat ik nu 1039 euro mag bijbetalen.
En natuurlijk vinden jullie dat normaal ! Bedankt voor niets !
Je moet van ons niks controleren (ik doe dat persoonlijk wel, maar weet maar al te goed dat niet iedereen dit doet), maar een verschil van een 8000 eenheden electriciteit zou toch moeten opvallen in de eindafrekening.

Maar zoals anderen zeggen: je hebt geen nadeel ondervonden, behalve een uitstel van betaling. Dat kan je moeilijk een echt nadeel noemen. Nu zet men dit gewoon recht en moet je dus betalen wat je vorige keer had moeten betalen. Gezien een verjaring van 10 jaar, is op dat vlak geen enkel probleem.

Terug naar “Archief”