incasso bureau wil gegevens vorige bewoners opvragen aan ons

professionalgamer
Topic Starter
Berichten: 117

incasso bureau wil gegevens vorige bewoners opvragen aan ons

#1 , 28 apr 2014 18:15

Vandaag krijg ik een brief van een incasso bureau om de gegevens van de eigenaar en de vorige bewoners door te sturen.

Ben ik verplicht om deze gegevens te sturen?
Welke nadelen heb ik als ik deze brief zou negeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 28 apr 2014 19:45

Neen, u moet dit niet. De brief negeren heeft voor u ook geen enkel gevolg.

Als ze echt de gegevens willen, kunnen ze deze op eenvoudige vraag (en mits voorlegging geldige reden, in dit geval waarschijnlijk schulden) bij elke gemeente opvragen.

Franciscus
Berichten: 38712

#3 , 28 apr 2014 19:50

Geen enkel.
Een incassobureau heeft geen enkele juridische bevoegdheid om wat dan ook aan iemand te vragen laat staan aan een derde.
U hoeft er TOTAAL niet op te reageren zelfs niet vriendelijk.

Bij een volgende brief : gewoon opschrijven dat u niet wenst lastig gevallen te worden en dat u bij verdere aktie niet zal aarzelen klacht wegens stalking (belaging) in te dienen bij de politie.
Dan gewoon terug in brievenbus met' onbekend op adres)

Pak er wel een fotokopie van mocht er een derde brief komen hebt u een bewijs dat u al driemaal bent lastig gevallen.

Reclame

eylis
Berichten: 8852

#4 , 28 apr 2014 22:01

mag ik even een reflexie maken? Ik vind dit zeer onbehoorlijk van dat incassobureau. Dat is zelfs op het randje van onwettig, vermoed ik. De hamvraag is misschien wel: is het wel een incassobureau? Je kan toch verwachten dat zo'n bureau perfect weet hoe het correct aan informatie kan geraken?

Franciscus
Berichten: 38712

#5 , 28 apr 2014 22:05

Ook eens lezen:
http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Archief”