echtgenoot buitenland, visum, veel vragen! reageer aub!!!!!!

jlove
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: gent

echtgenoot buitenland, visum, veel vragen! reageer aub!!!!!!

#1 , 24 apr 2014 11:09

beste

ik ben vorig jaar getrouwd in het buitenland met mijn partner. we hebben alle nodige documenten verzameld en ingediend bij het Belgisch consulaat in zijn land. Door slechte werknemers die daar hun job niet goed doen, zijn we teweten gekomen dat alle documenten voor de visumaanvraag van gezinsvereniging NOOIT opgestuurd zijn, door medewerking van de lokale politie daar (vrienden) hebben we na maanden eindelijk onze originele documenten en het paspoort van mijn man terug in handen gekregen.

Ondertussen zijn we een jaar en 4 maand verder, ik ben mijn werk kwijt geraakt en ben nu een bijkomende studie van 6 maand aan het volgen met contract op het einde, (eind 2014) met uitzicht op een betere job. Mijn inkomen is dus werkloosheidsvergoeding. Ik kan dus geen 3 maand loonfiches opsturen. Vorig jaar was ik wel aan het werk maar door geklungel in het consulaat van dat land ( dominicaanse republiek) is de visum nooit aangevraagd. en zijn deze loonfiches dus verlopen. :?
Ook heb ik ,de trouw akte die ik begin februarie 2013 in het stadhuis hier in belgie heb afgegeven ,daar nog niks van gehoord? :?

Ik woon al jaren alleen en heb een kindje. Maar mijn vader zou eventueel garant willen staan in mijn plaats dan ivm inkomen. :) Nu vraag ik mij af:
Is dat mogelijk? :?:
Naar welke instantie kan ik gaan om dit aan te vragen? :?:
Hoe gaat dit in zijn werk? :?:
Kan ik de visum nu aanvragen , IK? IN belgie en hem uitnodigen? :?:
Of moet hij dit opnieuw doen in zijn land in hetzelfde consulaat die hun werk niet goed doet? :?:

Moet ik een advocaat raadplegen? In belgie of mijn man in zijn land? :?:
Kan iemand mij helpen? :?: :?:

Graag zou ik mijn man snel hier bij mij hebben, we zijn toch voor iets getrouwd, om samen te zijn! :(

Alvast bedankt!

en elke info of ervaring kan helpen!
reageer aub!!!! :!: :!: :P

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 24 apr 2014 12:37

Beste

Wat is uw nationaliteit? Wat is uw verblijfsstatus in België?

Alles hangt hier namelijk van af.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

jlove
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: gent

#3 , 26 apr 2014 14:18

Beste @advoDanck

Ik ben belg en in Belgie geboren. Mijn man is dominicaans.

Reclame

oumsalah
Berichten: 45

#4 , 27 apr 2014 09:44

Als jullie samen een kind hebben dan is er geen inkomensvoorwaarde àls de vader ook samen gaat wonen met het kind.

jlove
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: gent

#5 , 28 apr 2014 09:26

beste @oumsalah

Mijn kind is uit een vorige relatie.

jlove
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: gent

#6 , 14 mei 2014 15:41

??? iemand

Franciscus
Berichten: 38665

#7 , 14 mei 2014 17:06

Gezien ik niet meer interne info kan bekomen
http://www.kruispuntmi.be/thema/vreemde ... ivaatrecht" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Archief”