Verzoek om uitstel rechtszaak

Rebel-with-a-cause
Topic Starter
Berichten: 1216

Verzoek om uitstel rechtszaak

#1 , 17 okt 2013 07:36

Sorry voor de onduidelijkheid in de andere topic!
Hierbij mijn vraag opnieuw:

Kan ik om uitstel vragen door een brief te schrijven naar de voorzitter van de Correctionele Rechtbank en zo ja, krijgt ik dan tijdig een antwoord daarop?

Als een brief schrijven niet kan/voldoende is, kan ik dan een advocaat aanstellen, enkel om uitstel te vragen aangezien ik zelf mijn verdediging wil voeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 17 okt 2013 10:10

Hier eens lezen :
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138452.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 17 okt 2013 16:43

U kan altijd in een brief om uitstel vragen. Of de rechtbank daarop ingaat is een andere vraag.

De rechtbank kan u immers ook bij verstek veroordelen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Rebel-with-a-cause
Topic Starter
Berichten: 1216

#4 , 17 okt 2013 16:52

Hier eens lezen :
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138452.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Beste Franciscus, deze brochure had ik natuurlijk al lang gelezen, maar het antwoord op mijn vraag staat daar niet in. :roll:

Rebel-with-a-cause
Topic Starter
Berichten: 1216

#5 , 17 okt 2013 16:57

U kan altijd in een brief om uitstel vragen. Of de rechtbank daarop ingaat is een andere vraag.

De rechtbank kan u immers ook bij verstek veroordelen.
Beste AdvoDanck,

als ik schriftelijk om uitstel vraag, wanneer krijg ik dan antwoord? Als ze er wel of niet op ingaan zou ik wel willen weten vóórdat deze zaak voorkomt en ik in het buitenland zit.
Dan kan ik alsnog een advocaat raadplegen.

Kan je mij daar meer info over geven?

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#6 , 17 okt 2013 19:30

Het antwoord weet u wanneer u de dag na de zitting naar de griffie telefoneert en vraagt of de zaak werd uitgesteld.

Hoewel de griffie telefonisch geen info geeft over correctionele zaken, zal zij gewoonlijk wel zeggen of een zaak werd uitgesteld.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Archief”