slechte advokaat

gdew
Topic Starter
Berichten: 4

slechte advokaat

#1 , 27 feb 2013 08:52

25 febr.zijn wij naar de rechtbank geweest voor het ontbinden van mijn arbeidscontract.
eerder in gesprekken kan ze bij mij goed en fel over.
maar bij de rechtbank ging het echt niet goed.
nu vind ik dat erg slecht verdedigd ben.
mijn advocaat zat daar te stotteren en zenuwachtig te zijn.
25 maart uitspraak.
kan ik hier nog iets aan veranderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2013 11:17

kan ik hier nog iets aan veranderen?
Aan wat wil u iets veranderen? Aan de uitspraak? Wil u een nieuwe rechtzaak met een andere advokaat?

Op de twee laatste vragen: zie antwoord van Kali.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#4 , 27 feb 2013 11:29

Een advokaat engageert zich tot een "middelenverbintenis" en niet een "resultaatverbintenis". Dus als het slecht afloopt, ....heeft hij (toch) zijn best gedaan. Uit ervaring weet ik dat het niet zozeer het "uiterlijk vertoon" is dat de doorslag geeft bij de rechtbank. Zo zag ik een "dagvaarding" met alles erop en eraan door de rechter als "ontvankelijk maar totaal ongegrond" afwijzen. De klager was eraan voor de moeite. Hij dacht dat zijn advokaat "een goede beurt" had gemaakt en mocht diep in zijn zak tasten. Dus toch een beetje geloof in ons rechtsstysteem, waar feiten belangrijker zijn dan woorden.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 feb 2013 11:29

Nee
en waarom niet ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 feb 2013 11:32

25 febr.zijn wij naar de rechtbank geweest voor het ontbinden van mijn arbeidscontract.
een gerechtelijke ontbinding van een arbeidsovereenkomst , graag wat extra info .
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Xastheron
Berichten: 719

#7 , 27 feb 2013 11:38

Nee
en waarom niet ?
Omdat noch TS noch, bij mijn weten, niemand anders beschikt over een teletijdmachine.

gdew
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 27 feb 2013 11:44

xastheron:
na nooit een functionerings gesprek gehad te hebben fuctioneer ik van de ene dag op de andere dag niet meer
mijn werkgever liegt alle dingen aanelkaar.
dit is toch geen recht?

gdew
Topic Starter
Berichten: 4

#9 , 27 feb 2013 11:49

dat hoop ik dan maar marc alles wat op papier staat klopt wel
maar de vedediging was echt niet goed
de tegen partij had echt het gevoel kat in het bakkie te hebben.
ik had er een rotgevoel bij

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#10 , 27 feb 2013 11:56

Nee
en waarom niet ?
Omdat noch TS noch, bij mijn weten, niemand anders beschikt over een teletijdmachine.
en dan zijn al uw middellen uitgeput
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Justiceseeker
Berichten: 354

#11 , 27 feb 2013 12:09

Een advokaat engageert zich tot een "middelenverbintenis" en niet een "resultaatverbintenis". Dus als het slecht afloopt, ....heeft hij (toch) zijn best gedaan. Uit ervaring weet ik dat het niet zozeer het "uiterlijk vertoon" is dat de doorslag geeft bij de rechtbank. Zo zag ik een "dagvaarding" met alles erop en eraan door de rechter als "ontvankelijk maar totaal ongegrond" afwijzen. De klager was eraan voor de moeite. Hij dacht dat zijn advokaat "een goede beurt" had gemaakt en mocht diep in zijn zak tasten. Dus toch een beetje geloof in ons rechtsstysteem, waar feiten belangrijker zijn dan woorden.

"Een advokaat engageert zich tot een "middelenverbintenis" en niet een "resultaatverbintenis""... wishful thinking ... soms is een advocaat verbonden aan een resultaatsverbintenis... .

Justiceseeker

Kali
Berichten: 764

#12 , 27 feb 2013 12:15

Nee
en waarom niet ?
Eens de debatten gesloten zijn kan er niets meer aan gedaan worden, afwachten op de uitspraak en dan desnoods in beroep gaan.
Of u dient inderdaad terug te gaan in de tijd alvorens de debatten gesloten werden.

Anderzijds, de rechter dient te antwoorden op de grieven en middelen uiteengezet in de conclusies, het pleidooi is ter verduidelijking.
Indien de advocaat op papier alles heeft uiteengezet moet het pleidooi daarom niet alles verpest hebben.

gdew
Topic Starter
Berichten: 4

#13 , 27 feb 2013 12:24

kan ik in hoger beroep???????

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#14 , 27 feb 2013 17:17

kan ik in hoger beroep???????
ja , maar wacht eerst de uitspraak af he
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Archief”