Kortgeding??

Bezorgde mamaPapa
Topic Starter
Berichten: 1

Kortgeding??

#1 , 24 sep 2012 20:11

Ik ben een zaak gestart ivm mijn kinderen,op aanraden van mijn advocaat eerst in kortgeding zodat de kinderen bij mij zouden kunnen verblijven ipv co ouderschap (week/week) tot aan het procces voor de jeugdrechtbank,want dit kon lang duren! Dit is nu bezig van eind augustus en het kortgeding is nu weer uitgesteld tot 24 oktober!!! Is dit normaal en kan KORTgeding inderdaad zolang duren???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker
Berichten: 354

#2 , 26 sep 2012 10:42

Ik ben een zaak gestart ivm mijn kinderen,op aanraden van mijn advocaat eerst in kortgeding zodat de kinderen bij mij zouden kunnen verblijven ipv co ouderschap (week/week) tot aan het procces voor de jeugdrechtbank,want dit kon lang duren! Dit is nu bezig van eind augustus en het kortgeding is nu weer uitgesteld tot 24 oktober!!! Is dit normaal en kan KORTgeding inderdaad zolang duren???
De rechter in kort geding beschikt over een "ruime feitelijke beoordelingsmacht" en dus over een grote vrijheid te bepalen of deze zaak "dringend" = urgent is.

Zijn persoonlijke ingesteldheid is dus doorslaggevend.

Het kan dus best dat de zaak niet als dringend wordt aanzien waarbij de datum van oktober bepaalt werd.

Justiceseeker

Moraelin
Berichten: 319

#3 , 26 sep 2012 11:51

Van E/Aug tot 24 oktober is nog maar 2 maand....als u weet dat een normale rechtszaak jaren kan duren dan is dit nog steeds zeer 'kort'. Als er hopelijk een uitspraak komt de 24ste Oktober dan zou ik dat toch wel redelijk kort durven noemen ja.

Reclame

Terug naar “Archief”