Betwisting/klacht autobelasting..

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

Betwisting/klacht autobelasting..

#1 , 23 sep 2011 21:03

Hallo,

Voor een auto van 2004 met 163PK en 120KW diesel hoeveel inschrijvingstaks betaal je want de verzekeraar had gezegd dat het juist onder de 600€ was maar vandaag krijg ik een betaling van BIJNA 1200€!!!!! :evil: :evil: :evil:

Ik heb het paar x gevraagd aan men verzekeraar en hij bleef bij dezelfde antwoord en heeft zelfs de officiële div lijst naar mij gestuurd en ik heb gekeken en idd.. voor een auto van 7jaar die 8 wordt met 120KW betaal je juist onder de 600€.. .

Wie weet hier meer van?

Dank u,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
westhoek
Berichten: 395

#2 , 23 sep 2011 21:22

Misschien zit de verkeersbelasting voor het komende jaar er al bij ? http://koba.minfin.fgov.be/commande/pdf ... 1-2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Als ik het samentel kom ik ongeveer aan uw bedrag.

Lightning

#3 , 23 sep 2011 22:04

Kijk het maximum netto-vermogen na op het inschrijvingsbewijs/gelijkvormigheidsattest. Het is die waarde die telt voor de berekening van de belasting. Vanaf 121KW belandt u namelijk in een hogere schijf.

Reclame

westhoek
Berichten: 395

#4 , 24 sep 2011 06:02

Kijk het maximum netto-vermogen na op het inschrijvingsbewijs/gelijkvormigheidsattest. Het is die waarde die telt voor de berekening van de belasting. Vanaf 121KW belandt u namelijk in een hogere schijf.
Bah, moest hij nu eens de juiste cijfers geven, dan kunnen we sommige zaken nagaan en elimineren , dan 'juist onder' en van 'bijna', dus ja, hoeveel is het nu ? Heb je op de achterkant gekeken van het aanslagbiljet wat daar allemaal opstaat ? Hoeveel fiscale PK heeft je wagen ?
Volgens de lijst : 557.55 euro inschrijvingstaks.
13 fiscale PK, klopt dat ? is 562.72 euro is samen 1120.27 euro ?

En hier : http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... ijn%2FView" onclick="window.open(this.href);return false;

De vervanging van het voertuig moet u uiteraard melden aan de federale Denst Inschrijving van Vertuigen (DIV).

Als u de verkeersbelasting voor uw oude voertuig al betaalde, zal de Vlaamse Belastingdienst deze verrekenen met de verkeersbelasting van uw nieuwe voertuig. De verrekening gebeurt via het aanslagbiljet van het nieuwe voertuig. Daarin wordt dus het "teveel" betaalde voor het oude voertuig afgetrokken van het te betalen bedrag.

Als u de verkeersbelasting voor uw oude voertuig nog niet betaalde, stuurt de Vlaamse Belastingdienst u een aanslagbiljet voor de volledige belastbare periode van het nieuwe voertuig. Voor het oude voertuig krijgt u een afzonderlijke ontheffingsbrief. In deze ontheffingsbrief staat het nog te betalen bedrag (van de maanden dat u nog met het oude voertuig reed) voor het oude voertuig vermeld, die u apart moet betalen.

bartvdv
Berichten: 1911

#5 , 24 sep 2011 12:31

Wagen pas ingeschreven: Belasting op inverkeerstelling + Wegenbelasting samen, zoals Weshoek aanhaalt.

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#6 , 24 sep 2011 16:12

Mensen.. hier is de betaling die ik heb aangehad en alle info staat erop qua pk en kwh enzo.. :
Laatst gewijzigd door WindowsXP op 28 sep 2011 07:23, 2 keer totaal gewijzigd.

westhoek
Berichten: 395

#7 , 24 sep 2011 17:36

Mensen.. hier is de betaling die ik heb aangehad en alle info staat erop qua pk en kwh enzo.. :

http://img32.imageshack.us/img32/6973/i ... bmwjur.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
En is dat niet duidelijk genoeg ?

Ik was er dus pil op als je de juiste gegevens meteen had gegeven, het is trouwens een wagen van 6 jaar staat te lezen. : je betaalt de inverkeersstelling en verkeerbelasting, het staat er mooi opgesplitst. Als het goed is mogen we het ook eens zeggen, je factuur is erg duidelijk.

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#8 , 24 sep 2011 23:22

Mensen.. hier is de betaling die ik heb aangehad en alle info staat erop qua pk en kwh enzo.. :

http://img32.imageshack.us/img32/6973/i ... bmwjur.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
En is dat niet duidelijk genoeg ?

Ik was er dus pil op als je de juiste gegevens meteen had gegeven, het is trouwens een wagen van 6 jaar staat te lezen. : je betaalt de inverkeersstelling en verkeerbelasting, het staat er mooi opgesplitst. Als het goed is mogen we het ook eens zeggen, je factuur is erg duidelijk.
Kameraad.. MIJN AUTO IS GEEN 6 JAAR MAAR IS 7 EN WORDT 8 DAT IS AL EEN FOUT VAN HUN!!!!!

KIJK HIER MAAR!!!!!
Laatst gewijzigd door WindowsXP op 28 sep 2011 07:23, 2 keer totaal gewijzigd.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#9 , 24 sep 2011 23:48

"Kameraad..MIJN AUTO IS GEEN 6 JAAR MAAR IS 7 EN WORDT 8"

Kameraad...hier volgt een les elementaire rekenkunde:

Op 11/08/2011 is de auto door u in gebruik genomen.
De auto viert zijn zevende verjaardag op 03/11/2011 (was eerste keer ingeschreven op 03/11/2004).
Bijgevolg was de auto op 11/08/2011 (en ook vandaag) nog steeds ZES jaar oud.

Hij wordt dus ook maar eerst 8 jaar oud in 2012, dus 16 (ZESTIEN!!!!!!) maanden na de inschrijving op uw naam.

ps: kijk ook uw eigen leeftijd eens na, waarschijnlijk acht u zichzelf al heel uw leven een jaar ouder dan u in werkelijkheid bent
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#10 , 25 sep 2011 00:48

"Kameraad..MIJN AUTO IS GEEN 6 JAAR MAAR IS 7 EN WORDT 8"

Kameraad...hier volgt een les elementaire rekenkunde:

Op 11/08/2011 is de auto door u in gebruik genomen.
De auto viert zijn zevende verjaardag op 03/11/2011 (was eerste keer ingeschreven op 03/11/2004).
Bijgevolg was de auto op 11/08/2011 (en ook vandaag) nog steeds ZES jaar oud.

Hij wordt dus ook maar eerst 8 jaar oud in 2012, dus 16 (ZESTIEN!!!!!!) maanden na de inschrijving op uw naam.

ps: kijk ook uw eigen leeftijd eens na, waarschijnlijk acht u zichzelf al heel uw leven een jaar ouder dan u in werkelijkheid bent
Oeps! Van die bouwjaar heb je gelijk!
ps: kijk ook uw eigen leeftijd eens na, waarschijnlijk acht u zichzelf al heel uw leven een jaar ouder dan u in werkelijkheid bent
BEN JIJ DE GRAPPIGSTE THUIS ONNOZELAAR!!!!????? :evil: :evil: :evil:

j.demoor
Berichten: 10360

#11 , 25 sep 2011 10:07

“Art.98.§ 1 De belasting(op de in verkeerstelling) wordt naar de volgende grondslagen en aanslagvoeten vastgesteld:

A. Personenauto's, auto's voor dubbel gebruik, minibussen en motorfietsen
Aantal P.K. Aantal kW Bedrag van de belasting in EUR (basisbedragen)
Van 0 tot 8 Van 0 tot 70 61,50
9 tot 10 Van 71 tot 85 123
11 Van 86 tot 100 495
Van 12 tot 14 Van 101 tot 110 867
15 Van 111 tot 120 1.239
16 en 17 Van 121 tot 155 2.478
Boven 17 Boven 155 4.957



Indien het vermogen van eenzelfde motor uitgedrukt in fiscale paardekracht en in kilowatt aanleiding geeft tot de heffing van een verschillend belastingsbedrag, is de belasting voor het hoogste bedrag verschuldigd...§ 2. De overeenkomstig § 1, A , en 1bis vastgestelde belasting wordt verminderd tot...50 %, 45 %...van haar bedrag voor de in artikel 94, 1°, bedoelde voertuigen die reeds, ofwel in het binnenland, ofwel in het buitenland vóór hun definitieve invoer ingeschreven geweest zijn gedurende respectievelijk...7 jaar tot minder dan 8 jaar, 8 jaar tot minder dan 9 jaar...“(23 november 1965 Wetboek van de met inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen)

Voor de toepassing van §2 geldt de fiscale paardekracht (niet de echte 163PK).
‘een auto van 2004’ is ofwel 7 ofwel 8 jaar ingeschreven,naargelang het inschrijvingsmoment.

Zie volledigheidshalve http://www.fisconet.fgov.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

westhoek
Berichten: 395

#12 , 26 sep 2011 16:58

En mag ik je de raad geven van in het vervolg niet zo'n kwaliteitsvolle scans te maken en die zomaar op het net te gooien ? (als je die gedelete krijgt, doe dat dan ook) Je hebt de beste bedoelingen hoor, maar criminelen kunnen daarmee veel doen, bijv je scan over de betaling, het is een klein kunstje van het rekeningnummer aan te passen en maar betalingen rond te sturen, het ziet er echt uit,...en zulke dingen gebeurden ook. Die documenten kunnen criminelen wel elders verkrijgen en kopieren, maar je moet ze niet de pap in de mond geven. Trek er in 't vervolg een zwarte streep door, of knip er nog een stuk tussenuit ofzo,...

jefke007
Berichten: 1815

#13 , 26 sep 2011 18:54

Het is niet voldoende om het adres te verwijderen, maar ook de streepjescode - zo kan iemand met/of zonder zo een toestel zien waar jij woont en hoe je naam is

Jerommeke
Berichten: 80

#14 , 26 sep 2011 21:03

Kameraad...hier volgt een les elementaire rekenkunde:

Op 11/08/2011 is de auto door u in gebruik genomen.
De auto viert zijn zevende verjaardag op 03/11/2011 (was eerste keer ingeschreven op 03/11/2004).
Bijgevolg was de auto op 11/08/2011 (en ook vandaag) nog steeds ZES jaar oud.
Het is hier niet van toepassing, maar even een toevoeging hier op, ter informatie.
Voor de BIV word deze auto pas een jaartje ouder, vanaf 01/12/2011.
De BIV berekend men nooit met dagen, maar altijd met maanden!.
Je valt dus pas vanaf 01/12/2011 in een lagere schaal, als je hem op die dag, óf later inschrijft.

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#15 , 27 sep 2011 07:23

En mag ik je de raad geven van in het vervolg niet zo'n kwaliteitsvolle scans te maken en die zomaar op het net te gooien ? (als je die gedelete krijgt, doe dat dan ook) Je hebt de beste bedoelingen hoor, maar criminelen kunnen daarmee veel doen, bijv je scan over de betaling, het is een klein kunstje van het rekeningnummer aan te passen en maar betalingen rond te sturen, het ziet er echt uit,...en zulke dingen gebeurden ook. Die documenten kunnen criminelen wel elders verkrijgen en kopieren, maar je moet ze niet de pap in de mond geven. Trek er in 't vervolg een zwarte streep door, of knip er nog een stuk tussenuit ofzo,...
Ik krijg het niet gedelete maar heb de streepjescode verwijdert en terug opnieuw geupload hier.. dus nu ben ik wel wat 'saver' hé.Maar je hebt wel gelijk!Zal er in't vervolg op letten! :)

Ps:gebruik een HP printer/scanner en moet eerlijk toegeven dat ik zelf verschiet van hoe net en perfect die scant.. :shock: Enorm kwaliteit voor die prijsje!*neen,ik werk niet voor HP.. * :)


Het is niet voldoende om het adres te verwijderen, maar ook de streepjescode - zo kan iemand met/of zonder zo een toestel zien waar jij woont en hoe je naam is
Hoe kunnen ze via die streepjescode achter komen wie die persoon is en waar die woont?En btw.. kan iedereen zomaar aan zo'n toestel komen ofwat?En hoe heet zo'n toestel?En dat ze zelfs zonder die toestel kunnen achter komen wie die persoon is enzo maakt me sprakeloos hoor.. . :shock:
Kameraad...hier volgt een les elementaire rekenkunde:

Op 11/08/2011 is de auto door u in gebruik genomen.
De auto viert zijn zevende verjaardag op 03/11/2011 (was eerste keer ingeschreven op 03/11/2004).
Bijgevolg was de auto op 11/08/2011 (en ook vandaag) nog steeds ZES jaar oud.
Het is hier niet van toepassing, maar even een toevoeging hier op, ter informatie.
Voor de BIV word deze auto pas een jaartje ouder, vanaf 01/12/2011.
De BIV berekend men nooit met dagen, maar altijd met maanden!.
Je valt dus pas vanaf 01/12/2011 in een lagere schaal, als je hem op die dag, óf later inschrijft.
Bedankt voor de info!

Zoveel maakt het ook niet uit denk ik die 1 lagere schaal ofwel?

Terug naar “Archief”