Rechtsgeldigheid disclaimer

MenM
Topic Starter
Berichten: 33

Rechtsgeldigheid disclaimer

#1 , 11 mei 2011 18:09

Hallo iedereen,

Simpele vraag, maar ik weet het antwoord echt niet, is een zogenaamde disclaimer die je op bijna alle websites vindt, rechtsgeldig?

Het lijkt op een overeenkomst, maar dan niet akkoord bevonden door de bezoeker van de site.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD
Berichten: 677

#2 , 11 mei 2011 19:00

Ook betreffende de informatie op een website is er geen contractuele verbintenis.
Via een disclaimer probeert men zich desalniettemin in te dekken tegen schade, voortvloeiende uit de informatie op de website.
Maar aangezien er geen contractuele relatie is, valt er weinig in te dekken.
De rechtsgeldigheid (en het nut) van een niet door beide partijen ondertekende disclaimer is dus vrijwel nihil.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

MenM
Topic Starter
Berichten: 33

#3 , 11 mei 2011 19:13

Ook betreffende de informatie op een website is er geen contractuele verbintenis.
Via een disclaimer probeert men zich desalniettemin in te dekken tegen schade, voortvloeiende uit de informatie op de website.
Maar aangezien er geen contractuele relatie is, valt er weinig in te dekken.
De rechtsgeldigheid (en het nut) van een niet door beide partijen ondertekende disclaimer is dus vrijwel nihil.
Ok, hartelijk dank voor het duidelijk antwoord.

Reclame

EvilFreD
Berichten: 677

#4 , 11 mei 2011 19:28

Ik voel de drang om zelf een dsiclaimer op te stellen in verband met mijn vorig bericht :)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Archief”