rijden door het rood-politierechtbank

dirar
Topic Starter
Berichten: 9

rijden door het rood-politierechtbank

#1 , 09 mei 2011 14:17

Hallo, ik ben m, 26 jaar en het is de eerste keer dat ik in aanraking kom met de politie (rechtbank).
Dit is het verhaal:
Ongeveer een jaar geleden reed ik door onoplettendheid, echt verstrooid door het rode licht.Helaas voor mij stond net daar een flitspaal. Ik reed niet te snel, maar werd hiervoor natuurlijk wel geflitst. Het was 's nachts, niemand op de baan en ik had niet gedronken. Op 23 mei moet ik me hiervoor gaan verantwoorden op de politierechtbank van Kortrijk.
Ik heb hier echt schrik voor, ook omdat ik totaal niet weet wat ik moet verwachten. Kan ik vooraf nog iets doen?
Ik hoop op massale reactie want heb hier echt stress door.
merci!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 09 mei 2011 18:53

Of u nu door onoplettendheid, verstrooidheid, in de nabijheid van een flitspaal, te snel, 's nachts of overdag, met of zonder iemand op die baan, nuchter of dronken door het rode licht gereden bent, moet u er rekening mee houden dat u een fikse boete te wachten staat. Het is extreem zelden dat een rechter met een van de door mij (en u) aangehaalde argumenten zal rekening houden. De rechter redeneert immers niet zoals u en ik.

U dient verder te weten dat er in een niet te verre toekomst op elk kruispunt een flitspaal zal staan, althans in Vlaanderen. Ook komt de dag dat de doodstraf terug zal ingevoerd worden voor zij die door het rode licht rijden. Meer zinnigs kan ik hier niet over zeggen :mrgreen:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

dirar
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 09 mei 2011 19:25

en wat zou die boete kunnen inhouden?

Reclame

sheepie
Berichten: 164

#4 , 10 mei 2011 07:56

en wat zou die boete kunnen inhouden?
beste,

ik ken iemand die onlangs ook moeten verschijnen is (in gent) voor rood licht rijden en het vonnis was: 550 euro boete en 8 dagen rijverbod, hij kreeg ook nog iets voorwaardelijk... slechts een indicatie want het hangt af van rechter tot rechter

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 10 mei 2011 08:32

Hoe lang al rijbewijs?

sheepie
Berichten: 164

#6 , 10 mei 2011 15:31

Hoe lang al rijbewijs?
Die persoon had al meer dan 10 jaar zijn rijbewijs... maar geloof dat hij geen blanco strafblad had (onvrijwillige slagen en verwondingen t.g.v. een ongeval)

Zo zie je nog maar eens dat geen 2 zaken dezelfde zijn en moeilijk te zeggen valt wat er "dirar" te wachten staat...

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#7 , 10 mei 2011 16:30

Het was voor de vragensteller ;-)

dirar
Topic Starter
Berichten: 9

#8 , 10 mei 2011 19:31

ik heb mijn rijbewijs van 30/11/2009
waar moet ik mij aan verwachten in die rechtbank? kan ik me voorbereiden?

Fore
Berichten: 1298

#9 , 10 mei 2011 20:01

opnieuw theoretisch en praktisch examen afleggen
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

dirar
Topic Starter
Berichten: 9

#10 , 10 mei 2011 22:14

opnieuw theoretisch en praktisch examen afleggen
waarom? dit lijkt me toch zwaar!

Fore
Berichten: 1298

#11 , 10 mei 2011 22:18

je hebt je rijbewijs minder dan 2 jaar. Bij zware overtredingen kan dit dus beslist worden
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

dirar
Topic Starter
Berichten: 9

#12 , 10 mei 2011 22:20

je hebt je rijbewijs minder dan 2 jaar. Bij zware overtredingen kan dit dus beslist worden
30/01/2009-30/01/2011 is twee jaar eh

Fore
Berichten: 1298

#13 , 10 mei 2011 22:23

ik heb mijn rijbewijs van 30/11/2009
waar moet ik mij aan verwachten in die rechtbank? kan ik me voorbereiden?


is het nu 30nov of januari? :)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

dirar
Topic Starter
Berichten: 9

#14 , 10 mei 2011 22:27

ik heb mijn rijbewijs van 30/11/2009
waar moet ik mij aan verwachten in die rechtbank? kan ik me voorbereiden?


is het nu 30nov of januari? :)
januari , sorry, mijn fout :)

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#15 , 10 mei 2011 23:00

ik heb mijn rijbewijs van 30/11/2009
waar moet ik mij aan verwachten in die rechtbank? kan ik me voorbereiden?
Is dat een voorlopig of definitief?

Terug naar “Archief”