Vraagje maar weet niet waar ze te stellen...

het begon zo mooi
Topic Starter
Berichten: 19

Vraagje maar weet niet waar ze te stellen...

#1 , 19 apr 2011 20:57

Mijn ex-vriendin en ik Hebben samen een huis gekocht + 2jr geleden en nu we sints tijdje uit elkaar zijn en we mondeling overeengekomen zijn dat zij van mij het huis mag hebben, Ook al omdat ik vrees dat er van uitkopen in ons geval weinig voor mij over schiet we hebben het totaal bedrag van het huis geleend!!! We hebben dus in bijzijn van haar advocaat en mijn advocaat papier ondertekent dat ik het huis aan haar overlaat. Er is voor de rest nog niet oficieels getekent bij de Notaris. Nu is mijn vraag, In hoevere is die schriftelijke bevestiging bij haar advocaat bindend? Ben zelf aan het denken wat de mogelijkheden zijn wat het huis betreft al ben ik meschien wat laat met mijn redenering...? Ik wou er toen vanaf zijn omdat ik continu rekening kreeg mb het huis en ik schrik had van de juridische strijd die het zou geven en moest het huis verkocht worden moesten we met 2 het huis blijven afbetalen want de bank wacht niet op zijn geld....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 19 apr 2011 21:43

"We hebben dus in bijzijn van haar advocaat en mijn advocaat papier ondertekent dat ik het huis aan haar overlaat."
U bent hierdoor gebonden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Creatief
Berichten: 2513

#3 , 19 apr 2011 21:44

Heb je een dading ondertekend bij de advocaat? Hier kan je niet onderuit!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38647

#4 , 19 apr 2011 21:53

Hopelijk staat er ook in wie de lening verder volledig zal afbetalen

het begon zo mooi
Topic Starter
Berichten: 19

#5 , 19 apr 2011 22:00

Heb je een dading ondertekend bij de advocaat? Hier kan je niet onderuit!
dat is idd gebeurd en had dergelijk antwoord verwacht had het gedaan omwille van het juridische gehakketak aftezien,de bank die aanmaningen bleef sturen enz..... Nu betaalde we nog geen 2 jaar aan het huis en tot heden aleen nog maar intresten aan het aflossen op een geleend bedrag van +200.000euro!!! en een maandelijkse afbetaling van 1086 euro!!! dat alles heeft mij het zeer benauwd doen krijgen en nuchter denkende was dit alles als ik het niet deed zoals het nu is gegaan één zeer lange juridische strijd zou worden waar niemand beter van word.... ergens blij dak er van af ben maar wou toch even de vraag stellen.

het begon zo mooi
Topic Starter
Berichten: 19

#6 , 19 apr 2011 22:04

Hopelijk staat er ook in wie de lening verder volledig zal afbetalen
mijn ex betaalt de lening staat erbij bij 20jr lang elke maand bijna 1100euro!!! we hebben het integrale bedrag geleend dat alles + dat we nog maar juist de intresten aan het aflossen waren heeft mij tot dit nuchtere besluit doen komen zoals ook de schrik om de jarenlange juridische strijd!!! We hebben samen één ander ijzertje in het vuur en dat is mij veeeeele meer waard!!!!!

Lightning

#7 , 19 apr 2011 22:38

Ik raad u aan om uzelf bij de bank te laten schrappen als mede-ontlener. Het wederzijds akkoord dat u en uw ex hebben m.b.t. het verder afbetalen van de lening is namelijk niet tegenstelbaar aan derden. Dat wil zeggen dat het de bank er niet zal van weerhouden om bij u aan te kloppen voor de maandelijkse €1.100 mocht uw ex stoppen met afbetalen. U dat geld dan gaan terugvorderen bij uw ex op basis van jullie overeenkomst, maar dat wordt gegarandeerd ook een juridische strijd dan.

Terug naar “Archief”