Kosten hond importeren van Amerika naar hier..

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

Kosten hond importeren van Amerika naar hier..

#1 , 04 apr 2011 05:00

Hallo,

Weet er iemand hoeveel de kosten bedragen van een hond uit amerika naar hier te laten komen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra
Berichten: 1340

#2 , 04 apr 2011 08:17

DHL, FEDEX , UPS ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#3 , 04 apr 2011 08:44

DHL, FEDEX , UPS ?
Bedankt hoor.. ik heb naar alledrie bedrijven een mailtje gestuurd.. ik ben benieuwd! :)

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 04 apr 2011 09:08

Hou er eveneens rekening mee dat het beestje een tijd in quarantaine in een kennel zal geplaatst worden, dat er een hele raam papier aan bewijzen van inentingen, gekregen ziektes en geboorteafwijkingen dient ingevuld te worden.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 04 apr 2011 11:55

Heb een nicht die jaren in de USA gewoond heeft en dan terug in ons landje is komen wonen. De hond is nog een paar maanden ginder moeten blijven om allerlei administratieve redenen. Achteraf is het gebleken dat het goedkoper uitkwam voor hen de hond persoonlijk te gaan ophalen ipv te lmaten verzenden.

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#6 , 04 apr 2011 16:54

Hou er eveneens rekening mee dat het beestje een tijd in quarantaine in een kennel zal geplaatst worden, dat er een hele raam papier aan bewijzen van inentingen, gekregen ziektes en geboorteafwijkingen dient ingevuld te worden.
Ja ik weet het dat hij in qurantaine moet geplaatst worden maar heb er wat bang voor of het allemaal wel veilig voor de pup gaat hoor!!!!Krijgt die wel de nodige voeding,lucht.. ?

Al die papieren jaaa.. is natuurlijk wel geen lachertje.. en zeker als dit je eerste import ooit is!

Ben toch maar benieuwd hoeveel de pup mij zou kosten als het uiteindelijk bij mij thuis is hoor!? :? :? :?
Heb een nicht die jaren in de USA gewoond heeft en dan terug in ons landje is komen wonen. De hond is nog een paar maanden ginder moeten blijven om allerlei administratieve redenen. Achteraf is het gebleken dat het goedkoper uitkwam voor hen de hond persoonlijk te gaan ophalen ipv te lmaten verzenden.
Paar maanden nog daar moeten blijven???Daaaamn man.. is ook geen lachertje dan?Hoe heeft ze het uiteindelijk allemaal geregeld gekregen dan?

Ik heb een fokker in Michigan gevonden en ben ook wat aan t denken naar daar vliegen pup halen,even daar blijven en terug te komen maar ja.. zit vol met twijfels wat ik moet doen.. .

En mag je een hondpup op je schoot nemen in de vliegtuig?Want naar amerika en terug is geen kleine paar uurtjes vliegen hé!?Wat gaat ge doen als de pup in de vliegtuig zijn behoeftes ga doen?

Trouwens,ik had naar DHL,FeDeX en UPS gemaild maar DHL heeft mij een firma gemaild die dat doen.. en dat is: http://www.hartrodt.com/cms/page.php?mo ... wcat&cid=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb een mail naar hun gestuurd en nu nog even wachten.

Maar ja waar ik ook wat bang voor heb is,is.. neem nu dat de fokker HELEMAAL die pup niet stuurt.. of een slechte pup stuurt.. gelijk een zieke ofzo?Wat kunt ge dan doen tegen iemand die de andere kant van de wereld woont!?

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#7 , 04 apr 2011 18:20

Heb een nicht die jaren in de USA gewoond heeft en dan terug in ons landje is komen wonen. De hond is nog een paar maanden ginder moeten blijven om allerlei administratieve redenen. Achteraf is het gebleken dat het goedkoper uitkwam voor hen de hond persoonlijk te gaan ophalen ipv te lmaten verzenden.
mits wat inventiviteit kunt ge ne tsjiewawa vermommen als sjakosch
ne poedel daar maakt ge ne frak van
ne westie seezarreke als hoofddeksel staat niet mis

met een Blauwe Deen zoals die van mij gaat iedereen stapje achteruit en stap je zo het vliegtuig op :mrgreen:

Quarantaine is hoofdzakelijk van groot belang naar GB hoor (rabies wetgeving)
De rest is makkelijker
Export is altijd fluitje import doen ze altijd moeilijk ivm ziektes en besmettingen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#8 , 04 apr 2011 18:27

ik heb ondertussen ook de rest van uw posts gelezen en eerlijk gezegd ik frons me toch wel even de wenkbrauwen hoor.

Een pup uit de VS ? Waarom doe je dat nu toch ? Is het ras dan zo uitzonderlijk en dan nog.
Mijn vriendin zit in de kring van de St Bernards en het is een ons kent ons wereldje.
En zelfs dan worden pups nog persoonlijk opgehaald zoals laatst door een koppel uit Finland.
Erger zelfs ze moeten eerst een paar keer langs komen zodat de pup hen kent. Nu meestal
loopt het voor 85 % niet zo'n vaart en dat ze van zo ver komen maar dat stramien blijft bestaan
hoor. Kennismaken/leren kennen en dan het huis uit. Zo'n pup kan aardig wat indrukken inge-
prent krijgen en als dat definitieve negatieve zaken zijn dan zal je er maar mee zitten.

Zoiets steek je niet zomaar in een doos met stempel er op hé. Een volwassen hond kan die
stress wel aan maar een puppy man man man toch. Dat hij/zij eten en lucht krijgt is eigen-
lijk nog het laatste van uw zorgen. Wat er in dat koppeke kan omgaan is vele malen belangrijker
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 04 apr 2011 18:35

Pups zijn extreem flexibel. Je dient te zorgen dat de vaccinaties en papieren in orde zijn. Eens dat ok is er met de initiele invoer de quarantaine waar er op goede wijze voor het beestje gezorgd wordt. Vanaf dan kan je het dier overal meenemen (zoals wijzelf jarenlang gedaan hebben met onze jack russell, VS, Canada, Zwitserland etc etc. Telkens ik mijn mormel meehad had ik zonder probleem eender wat kunnen smokkelen, zodanig was de aandacht gefocused op de viervoeter...)

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#10 , 04 apr 2011 23:14

Heb een nicht die jaren in de USA gewoond heeft en dan terug in ons landje is komen wonen. De hond is nog een paar maanden ginder moeten blijven om allerlei administratieve redenen. Achteraf is het gebleken dat het goedkoper uitkwam voor hen de hond persoonlijk te gaan ophalen ipv te lmaten verzenden.
mits wat inventiviteit kunt ge ne tsjiewawa vermommen als sjakosch
ne poedel daar maakt ge ne frak van
ne westie seezarreke als hoofddeksel staat niet mis

met een Blauwe Deen zoals die van mij gaat iedereen stapje achteruit en stap je zo het vliegtuig op :mrgreen:

Quarantaine is hoofdzakelijk van groot belang naar GB hoor (rabies wetgeving)
De rest is makkelijker
Export is altijd fluitje import doen ze altijd moeilijk ivm ziektes en besmettingen
Hahhahah.. dat is een goeie.. mijne ga ik niet zoooo goed kunnen verstoppen hoor want het gaat al een redelijke pup zijn!

"Quarantaine is hoofdzakelijk van groot belang naar GB hoor" GB?Great Brittain(Engeland) bedoel je?Mijne moet naar hier eh niet naar Engeland.
ik heb ondertussen ook de rest van uw posts gelezen en eerlijk gezegd ik frons me toch wel even de wenkbrauwen hoor.

Een pup uit de VS ? Waarom doe je dat nu toch ? Is het ras dan zo uitzonderlijk en dan nog.
Mijn vriendin zit in de kring van de St Bernards en het is een ons kent ons wereldje.
En zelfs dan worden pups nog persoonlijk opgehaald zoals laatst door een koppel uit Finland.
Erger zelfs ze moeten eerst een paar keer langs komen zodat de pup hen kent. Nu meestal
loopt het voor 85 % niet zo'n vaart en dat ze van zo ver komen maar dat stramien blijft bestaan
hoor. Kennismaken/leren kennen en dan het huis uit. Zo'n pup kan aardig wat indrukken inge-
prent krijgen en als dat definitieve negatieve zaken zijn dan zal je er maar mee zitten.

Zoiets steek je niet zomaar in een doos met stempel er op hé. Een volwassen hond kan die
stress wel aan maar een puppy man man man toch. Dat hij/zij eten en lucht krijgt is eigen-
lijk nog het laatste van uw zorgen. Wat er in dat koppeke kan omgaan is vele malen belangrijker
Kijk Tantra(vind het een enorme rare naam.. ,vraag me ook af hoe je eraan komt maar goed).. die ras die ik wil hebben ze HET BESTE in Amerika.Nu zul je ook wel weten denk ik welke soort ik bedoel.Het is een ras die niet bij iedereen geliefd is en daarom wil ik de naam niet vermelden.Heb genoeg gekeken maar daar heb je dus de "crème a la crème"!

Ik weet het beste is natuurlijk dat ik zelf ga maar dat is beetje uitgesloten en een vriend van mij die hier woont maar ook heel veel in Miami zit die gaat kijken voor mij want hij kent een paar fokkers.Dus ik vertrouw op men vriend,anders zou ik het niet doen want STUREN ZE HET ECHT WEL.. en WAT STUREN ZE????Neem dat ze een ziek pup sturen dit dat.. wat dan?Wat ga ik daaraan kunnen doen?.. ik denk HELEMAAL NIETS HOOR!

Dus ik ben er toch voorzichtig mee hoor dat ik niet in het zak gezet wordt.
Pups zijn extreem flexibel. Je dient te zorgen dat de vaccinaties en papieren in orde zijn. Eens dat ok is er met de initiele invoer de quarantaine waar er op goede wijze voor het beestje gezorgd wordt. Vanaf dan aen je het dier overal meenemen (zoals wijzelf jarenlang gedaan hebben met onze jack russell, VS, Canada, zwitserland etc etc. Telkens ik mijn mormel meehad had ik zonder probleem eender wat kunnen smokkelen, zodanig was de aandachtngefocused op de viervoeter...)
Ja ik denk het eig ook dat het wel zal meevallan hoor voor de pup!

Thx!

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#11 , 05 apr 2011 01:02

Betreffende de nickname: tja misschien even er wat literatuur op naslaan en dan kan je bijleren.
Ik denk niet dat je special naar Amerika moet voor eender welke stafford. Er zijn zelfs in Europa een ruime schare aan kwekers eender welk ras ook creme de la creme
Sorry maar bij mij bestaat nu het idee dat het hem te doen is dat het beest(je) uit Amerika komt en niet zo zeer om de perfectie in rasvertegenwoordiging
Wij moeten althans niet naar Zwitserland gaan om een goede St Bernard te vinden en zeker niet naar Denemarken voor een Deense dog. Trouwens Deense doggen ? Dat bestaat niet eens
Vanwege feit dat op bepaald moment alles wat Duits een zeer negatieve connotatie had en ze werden gekweekt in de grensstreek met Denemarken hebben ze er deense ipv Duitse dog van gemaakt.
Doe trouwens niet zo geheimzinnig als je spreekt over feit dat die honden niet zo geliefd zijn dan werk je net zoals de vele tegenstanders mee aan de slechte naam van het ras.
Als honderkenner bestaan er voor mij geen slechte rassen. Alleen kortzinnige nobodys die niet eens weten wat een hond is. (NOTA!! voor goede orde der zaken ik zeg niet dat u zo bent)Het ras waar u waarschijnlijk op doelt is mi ook kompleet gestigmatiseerd. Het roept idd de associatie op van een in trainingverpakt getatoeeerd jointblowing kletskopke.
Nu ja er zijn woefkes die een pak gevaarlijker zijn dan eender wat van stafford en dan nog als je moet uitpakken met een hond om stoer te doen in welke mate is men dan zelf zo sterk in zijn schoenen. Ik ken een paar Sint Bernards die ik niet wil tegenkomen in den donker en ik ben niet van de kleinste
Maar zoals ik zei waarom zou ik nou als een beetje hondenkenner zijnde durven zeggen da de stress factor voor een puppy enorm kan zijn en van zeer negatieve invloed.
Trouwens als je een vriend hebt die daar heel veel is en ook hier nog woont ook waarom kan hij de hond dan niet meebrengen. Samen reizen zal een pak goedkoper zijn hoor
Je zal maar weggerukt worden van bij broers/zussen en moeder om dan toch wel tenminste 24 u in een kimme kooi in vreemde omgeving te zitten met onherkenbaar en dus hels lawaai
als het al niet langer is. Trouwens jullie moeten toch weten hoe je het schock-effect op een weggenomen pup best word bestreden ?
Ieder zijn meug niet waar
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

WindowsXP
Topic Starter
Berichten: 219

#12 , 05 apr 2011 03:49

Kijk Tantra,

Ergens klopt het wel dat je niet voor een Rottweiler tegenwoordig naar Rottweil in Duitsland hoeft te gaan enzo maar bij sommige rassen en dan zeker bij de AMERICAN PITBULL TERRIER scheelt het wel of je die hier koopt of van de States!

Ik heb genoeg op internet gekeken en geloof me echt dat ik die Pitbulls vandaar echt niet hier zie hoor.. .Hier heb je er ook,maar de kwaliteit is minder!

Daar zie je het al van pups aan wat die gaat worden:dikkere kop,dikkere poten die ik bij pitbull pups hier weinig zie hoor!

Als ik heel exact moet zijn ben ik aan het doelen op een "Blue Pitbull",kan zijn dat jullie er nog niet van gehoord hebben,daarom zal ik het vertellen:een Blue Pitbull is een kruising van een Rednose(roze neus/groene ogen)en een Blacknose(donkere ogen/donkere neus).Blue Pitbulls zijn meestal grijs met wit en hebben degelijk blauwe oogjes!

Ik zeg het eerlijk Tantra.. je begint me aan het denken te zetten man!

Terug naar “Archief”