factuur electrabel

khalil
Topic Starter
Berichten: 1

factuur electrabel

#1 , 23 sep 2009 01:43

hallo iedereen,

Ik heb ongeveer 2jaar geleden een huis gekocht waar mijn moeder nu in woon. Omdat ze na twee maand geen electriciteitsfactuur kreeg heeft ze telefonisch contact opgenomen met electrabel en hen gevraagd hoe het zat met de betaling, waarna ze haar verzekerde dat alles in orde was. Ze is er dan verder niet op ingegaan.. nu vorige maand kreeg ik telefoon van electrabel met de mededeling dat ze mij het factuur van de de vorige 2 jaar zullen opsturen. Ik heb nooit een contract getekend met electrabel, heb indertijd enkel de meterstand doorgestuurd naar de vorige eigenaar.

Mijn vraag is nu, ben ik verplicht deze factuur te betalen omdat het mijn eigendom is of zijn andere mogelijkheiden..

alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 23 sep 2009 13:08

Vraag naar een kopie van het contract dat u heeft ondertekend ... Als er geen is kan men u niet factureren...

wanton
Berichten: 9895
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 23 sep 2009 18:13

. Als er geen is kan men u niet factureren...
Dat vind ik een beetje kort door de bocht gaan. Er kan steeds bewezen worden dat er een klantenrelatie is en dat 'producten' zijn geleverd.
Wat niet wegneemt dat men bij Electrabel soms nogal slordig is bij wijzigingen zoals verhuis of verkoop van een woning. Heb het zelf ook ondervonden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 23 sep 2009 19:12

. Als er geen is kan men u niet factureren...
Dat vind ik een beetje kort door de bocht gaan. Er kan steeds bewezen worden dat er een klantenrelatie is en dat 'producten' zijn geleverd.
Wat niet wegneemt dat men bij Electrabel soms nogal slordig is bij wijzigingen zoals verhuis of verkoop van een woning. Heb het zelf ook ondervonden.
Heb hetzelfde dit jaar nog meegemaakt met Electrabel in een winkelpand dat ik verhuur; zowel de uitbater als ikzelf werden gefactureerd... Heeft verdomme 3 maanden geduurd eer er zelf maar één persoon in de klantendienst was die de ballen had om toe te geven dat ze "misschien" wel een fout hadden gemaakt en dat 5 aangetekende herinneringen terwijl de facturatie reeds betwist en onderzocht werd een beetje overdreven was van hun kant. Toch hebben ze nadien nog geprobeerd om mij "de administratieve kosten" aan te smeren aangezien het volgens hen door mijn weigeren de factuur te betalen kwam dat zij verplicht werden deze kosten te maken. 3* raden naar de toon van mijn antwoord? Kafka op zijn best!!!

Het was dan ook met enig leedvermaak dat ik deze ochtend las over de inval van het gerecht bij Luminus en Elektrabel op verdenking van malafide prijsafspraken. Spijtig dat er geen gerechtelijk onderzoek kan plaatsvinden wegens gebrekkige dienstverlening bij geleverde producten...

Franciscus
Berichten: 38617

#5 , 23 sep 2009 19:27

Zeer probaat middel --- heel vriendelijk de naam vragen van diegene die je aan de lijn hebt.
Wat pieren trekken.
Als dat dan geweten is zijn verantwoordelijke vragen en of deze zijn naam.
En dan zeggen dat u nu een AS zal sturen waar u hen eveneens hoofdelijk aansprakelijk stelt.
Je hoort ze groen uitslaan.
Al toegepast bij B*l*a*o*.- bij S*a*l*t en nog een firma of 3

paling
Berichten: 280

#6 , 23 sep 2009 19:51

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38617

#7 , 24 sep 2009 19:23

gezien dat ik hem/haar nu bij naam kent wordt en ik met die persoon bepaalde zaken heb besproken zal dat ook in de brief vermeld worden.
met vermelding gezien u gezegd hebt dat of wat het ook moge wezen gelieve er nu voor te zorgen dat.

Tot op heden is dat steeds goed dus in mijn voordeel verlopen verlopen.

Terug naar “Archief”