benzinestank

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

benzinestank

#1 , 17 nov 2008 08:23

Wij wonen in een gewone straat met rijhuizen.Onze geburen rijden met een oude bomfiets soms twee die mankeren altijd en dan komt er iemand ze maken,dit word aan de voordeur gedaan en dichter bij mij dan aan hun eigen voordeur. Gans ons huis ruikt naar de benzine want ze werken daar soms uren aan en dat is dan regelmatig laten draaien natuurlijk.Vooral in onze hal is het niet uithoudbaar. Wij hadden daar vroeger een reukmelder hangen en vanaf ze daar met die brommers begonnen zijn moesten we hem wegdoen want hij begon altijd te piepen.
Zaterdag liet ik verstaan dat het wel stonk, maar ik wers direct uitgescholden.(ik had er zelfs hoofdpijn van)
Kan mij iemand zeggen of ik daar iets kan aandoen?
ps; Ik moet er wel bijzeggen dat dit iets is die niet zo maar zelden is. Ik heb de indruk dat die man oude bromfietsen heeft ,en dat die geburen familie zijn dat zij daar mee rijden om te zien wat er mankeert en hij komt dit hier in orde maken waarschijnlijk om te verkopen ,dan hebben ze hiernaast een tijdje geen bromfiets en dan begint het spelletje opnieuw met andere bromfietsen

Groetjes Yvonna

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38647

#2 , 22 nov 2008 10:35

is daar schade aan het trottoir -- olievlekken enz
herstellingen mogen niet gebeuren op de openbare weg - is niet van u
er moet steeds min 1 meter ruimte blijven - een niet bereden bromfiets is geen voertuig maar een hindernis
is het wel een bromfiets - kan ook door wijziging van het een en ander een motorfiets zijn.
eens eerst met uw wijkagent praten en misschien kan die eens gaan praten met de buren
overlast kan en mag nooit
als de buren iets aan de bromfiets wijzigen zijn zij ook aansprakelijk als 'herstellers' tgo de koper ... als er dus iets gebeurd kunnen zij mee in een geding betrokken worden - stellen van handelsdaden - geen belastingen betaald en BTW == zwartwerk ... enz
olie enz valt onder milieuwetgeving

je ziet er zijn wel wat elementen die men kan inroepen..

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#3 , 24 nov 2008 19:00

is daar schade aan het trottoir -- olievlekken enz
herstellingen mogen niet gebeuren op de openbare weg - is niet van u
er moet steeds min 1 meter ruimte blijven - een niet bereden bromfiets is geen voertuig maar een hindernis
is het wel een bromfiets - kan ook door wijziging van het een en ander een motorfiets zijn.
eens eerst met uw wijkagent praten en misschien kan die eens gaan praten met de buren
overlast kan en mag nooit
als de buren iets aan de bromfiets wijzigen zijn zij ook aansprakelijk als 'herstellers' tgo de koper ... als er dus iets gebeurd kunnen zij mee in een geding betrokken worden - stellen van handelsdaden - geen belastingen betaald en BTW == zwartwerk ... enz
olie enz valt onder milieuwetgeving



je ziet er zijn wel wat elementen die men kan inroepen..


Bedankt franciscus voor uw hulp , maar mijn vraag was feitelijk het probleem dat wij hebben van de erge benzinereuk in ons huis
Als er normaal een auto of brommer gewoon even draait voor de deur is dit geen probleem, maar als men op het voetpad en dicht bij onze deur daar zo een hele tijd een brommer laat draaien is dat niet houdbaar bij ons.
Het moet juist lukken dat er vandaag over gesproken werd in het nieuws over reukhinder door geburen.Ik dacht toch ik ben dan toch niet alleen maar ik tracht geen moeilijke gebuur te zijn maar ik ben een beetje bang voor onze gezondheid en dat van de kinderen.


groetjes Yvonna

Groetjes yvonna

Reclame

Franciscus
Berichten: 38647

#4 , 25 nov 2008 18:02

een inbreek mileuwetgeving kan men daar niet van maken

We moeten dan teruggrijpen naar overlast - niemand mag een ander beroven van het genot van zijn woning.
door de stank kan men er niet leven ---

dit kan u laten vaststellen door politie als een overtreding op vb de codex van de gemeente

Deze gegevens kan men dan gebruiken in een procedure voor de vrederechter ...

maar zoals reeds gezegd alles wat daar gebeurd is trafrechterlijk te beteugelen dus is het eerst aan de politie om op te treden

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#5 , 25 nov 2008 18:48

een inbreek mileuwetgeving kan men daar niet van maken

We moeten dan teruggrijpen naar overlast - niemand mag een ander beroven van het genot van zijn woning.
door de stank kan men er niet leven ---

dit kan u laten vaststellen door politie als een overtreding op vb de codex van de gemeente

Deze gegevens kan men dan gebruiken in een procedure voor de vrederechter ...

maar zoals reeds gezegd alles wat daar gebeurd is trafrechterlijk te beteugelen dus is het eerst aan de politie om op te treden
franciscus bedankt voor de informatie.

Groetjes Yvonna

Beachcomber
Berichten: 572

#6 , 26 nov 2008 08:50

U kan best een aangetekend schrijven sturen naar uw buurman, waarin u stelt dat door zijn werkzaamheden aan de brommers op de korte afstand van uw deur overlast bezorgen en dat u hem op grond vn de evenwichtsleer opgenomen in art. 544 BW sommeert van zijn werkzaamheden op een andere plaats uit te voeren, zoniet zal u genoodzaakt zijn juridische stappen te ondernemen.

Op dat moment heeft u een ocument in handen dat kan gelden als ingebrekestelling, dwz, een officieel papier dat u kan gebruiken om achteraf, als uw buurman blijft volharden, mee naar de vrederechter te trekken.

Ik raad u ook aan om naar de vrederechter te stappen indien het niet betert, het vredegerecht kost wel een paar euro's, maar is relatief snel, luistert naar de mensen en u hoeft geen advokaat te nemen. Meer info daarover vindt u in een justitiehuis in uw buurt.

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#7 , 30 nov 2008 23:29

U kan best een aangetekend schrijven sturen naar uw buurman, waarin u stelt dat door zijn werkzaamheden aan de brommers op de korte afstand van uw deur overlast bezorgen en dat u hem op grond vn de evenwichtsleer opgenomen in art. 544 BW sommeert van zijn werkzaamheden op een andere plaats uit te voeren, zoniet zal u genoodzaakt zijn juridische stappen te ondernemen.

Op dat moment heeft u een ocument in handen dat kan gelden als ingebrekestelling, dwz, een officieel papier dat u kan gebruiken om achteraf, als uw buurman blijft volharden, mee naar de vrederechter te trekken.

Ik raad u ook aan om naar de vrederechter te stappen indien het niet betert, het vredegerecht kost wel een paar euro's, maar is relatief snel, luistert naar de mensen en u hoeft geen advokaat te nemen. Meer info daarover vindt u in een justitiehuis in uw buurt.
Beachcomber bedankt voor uw raad. Ik wacht nu af en hoop dat mijn commentaar bij de laatste stank geholpen heeft en anders weet ik nu toch dat ik eventueel stappen kan ondernemen hoe erg ik het ook vind, wij houden van de vrede onder de geburen maar heb het niet goed getroffen geloof ik.


groetjes Yvonna

Terug naar “Archief”