Heb wat vragen omtrent rechten van de passagier. Had vlucht geboekt naar New York via Rome. Was ongeveer 1 uur voor vertrek aan check in en stond daar te wachten in de rij. Dat duurde een tijdje tot iemand vd luchtvaartmpij vroeg of er nog passagiers naar Rome waren.
Wij dus, en we mochten voor op de andere wachtenden. Aan check in vroeg men ons adres in NY en gaven dat, maar het lukte om een of andere reden niet om dat in hun check in systeem te krijgen. Wij bleven wachten en wachten, tot uiteindelijk de verantwoordelijke meldde dat we onze vlucht zouden missen en naar de ticketing balie moesten gaan voor een re-routing.
Daarenboven bleek dat we de kosten daarvoor zelf moesten dragen. Gevolg: € 600 bijbetalen en pas na 2 dagen kunnen vertrekken.
Kan dat allemaal zomaar? Hebben zij het recht om ons dat in onze schoenen te schuiven?
Onze re-routing ging uiteindelijk met een SN vlucht 2 dagen later ook via Rome... aan check in van SN moesten we niet eens ons adres in NY opgeven, pas in Rome en dat liep zonder enig probleem.
Zijn we in ons recht en kunnen we klacht indien en die extra €600 terugvorderen?