geluidsoverlast

christoph1984
Topic Starter
Berichten: 96

geluidsoverlast

#1 , 13 dec 2008 19:43

even een situatie schets..

een vriendin van mij heeft een appartement dat is gelokaliseerd boven een supermarkt.. sinds een paar maanden komen ze 's morgens de supermarkt bevoorraden om 4u of half 5 's morgens.. dat is toch veruit te vroeg niet?

wat kan ze hier best tegen doen? ik dacht a h volgende:

een AS sturen met het vriendelijke verzoek om dat te verlaten, zoniet dat er een verzoening zal gebeuren via het vredegerecht?

ik weet wl dat als je boven een supermarkt woont (die er wss eerst waqs), dat je dan IETS meer geluid moet verdragen.. maar dat impliceert toch niet dat je moet toelaten dat ze om 4 u smorgens of half 5 komen bevoorraden ?

wat zijn de beste stappen die ze kan ondernemen? en zijn hier wetteksten voor?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38723

#2 , 15 dec 2008 19:21

neen,

voor zover ik mij kan herinneren is er een beginuur voor activiteiten en dat is 6 uur

draaiende motor - roepen - vallende palleten is daarvoor zeker overlast en nachtlawaai

het lawaai zal in eerste instatie op straat zijn dus valt dit onder de algemene regels

Reclame

Terug naar “Archief”