GSM als je achterop een tandem zit

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: GSM als je achterop een tandem zit

#16 , 25 jan 2016 14:38

Hoe moet het dan indien TS een kind was geweest dat niet aan de trappers kon?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 25 jan 2016 14:51

Als de TS een politierechter eens een goeie dag wil bezorgen, zou ik dit voor de politierechtbank brengen. Ik doe geen uitspraak over zijn slaagkansen, maar ben er wel zeker van dat dit een geanimeerde zaak zal worden ;-). Misschien uniek zelfs. Om de kosten terug te verdienen, kan de topic starter misschien zijn verhaal en een interview "verkopen" aan één of andere krant? Is wel een uniek verhaal, denk ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jef007
Berichten: 1689

#18 , 25 jan 2016 14:53

en hou ons gratis op de hoogte aub

Reclame

Karanog
Berichten: 141

#19 , 25 jan 2016 14:57

Hoe moet het dan indien TS een kind was geweest dat niet aan de trappers kon?
Een pv voor art 43.1.2 ?
Het is de fietsers en bromfietsers verboden te rijden :
2° zonder de voeten op de pedalen of op de voetsteunen te hebben;

Karanog
Berichten: 141

#20 , 25 jan 2016 15:03

Als de TS een politierechter eens een goeie dag wil bezorgen, zou ik dit voor de politierechtbank brengen. Ik doe geen uitspraak over zijn slaagkansen, maar ben er wel zeker van dat dit een geanimeerde zaak zal worden

Ik vrees ervoor. Politierechters moeten zoveel zaken op 1 dag behandelen, dat ze niet zitten te wachten op zoiets.
Wie al eens de serie 'De rechtbank' gevolgd heeft...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 25 jan 2016 15:05

Ik denk net dat ze blij zijn als er eens iets luchtigers tussen zit dan alweer te snel gereden, onder invloed, of een rood licht genegeerd. Maar zoals gezegd: ik doe geen uitspraak over de kansen van de TS ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 25 jan 2016 15:39

-Boete voor gebruik telefoon, terwijl ik niet de bestuurder van het rijtuig was, de voorste persoon stuurt en remt. De achterste (ik) zorgt er enkel voor dat er "momentum" word opgebouwd, maar met de beste man viel niet te discussieren.
Er zijn organisaties die met blinden rond-tandemen ...
Stel dat wie achterop een fiets zit, een bestuurder zou zijn.
Die rijden dan rond met bestuurders die geen bal zien, en dus niet in staat zijn te sturen ... :?:
-Boete voor geen licht en reflectoren op de fiets, het was 16:45 en nog niet aan het schemeren.
http://www.sunrise-and-sunset.com/nl/su ... januari/24

Zon onder 17:18 :!:

Was er ongeveer 200m zicht ?

Reflectoren zijn steeds verplicht, zou me eerlijk gezegd verwonderen dat die NIET op een nieuwe fiets staan .
Had de fiets reflectoren ?

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... /272-art82

82.1. Lichten en reflectoren.
82.1.1.
1° Fietsers moeten tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter, vooraan en achteraan een niet verblindend vast licht of knipperlicht voeren. Vooraan moet het licht wit of geel zijn, achteraan rood.

Het rode achterlicht moet ‘s nachts, bij helder weer, zichtbaar zijn van op een afstand van 100 meter minimum.

2° De fietsen moeten altijd vooraan een witte reflector en achteraan een rode reflector voeren.
Het lichtgevend gedeelte van de rode reflector moet afzonderlijk zijn van dit van het rode licht.


3° De pedalen van fietsen moeten altijd voorzien zijn van gele of oranje reflectoren.

4° De fietsen moeten altijd een zijdelingse signalisatie voeren bestaande uit :

ofwel een witte retro-reflecterende strook in de vorm van een doorlopende cirkel langs elke kant van de band van het voor- en achterwiel.
ofwel, op elk wiel ten minste twee gele of oranje reflectoren met dubbel front, vast bevestigd aan de spaken en symmetrisch aangebracht.
ofwel de combinatie van de twee voornoemde types.



Heeft het zin hier tegen in te gaan?
Gewoon doen ... het bestuurder geval zeker.
Het is tijd dat dergelijke onzin-PVs stoppen.
Politie heeft belangrijkere dingen te doen, maar schijnt het zelf nog niet te beseffen.
Laatst gewijzigd door Inazuma op 25 jan 2016 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 25 jan 2016 15:44

Als de TS een politierechter eens een goeie dag wil bezorgen, zou ik dit voor de politierechtbank brengen.

Ik vrees ervoor. Politierechters moeten zoveel zaken op 1 dag behandelen, dat ze niet zitten te wachten op zoiets.
Ik denk dat politierechters nog het best van al beseffen dat we in de maatschappij mensen nodig hebben die het lef hebben onterechte en onzin-PVs (de reflectoren op de fiets daargelaten, indien terecht) aan te vechten voor de rechtbank.

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 25 jan 2016 15:47

Stap 1 blijft uiteraard kijken of er een PV binnenvalt ; en dan wat daar precies op staat .

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 25 jan 2016 15:51

Wat betreft de reflectoren, eentje onder het zadel en eentje achterop. Fietslampje zit voorop de fiets, maar brandde destijds niet..
Hoefde naar waarschijnlijkheid ook niet te branden
Reflector vooraan ?
Die is ook verplicht ...
Het ging de agent erom dat er geen reflectoren op de wielen zaten, heb er vandaag eens op gelet en ik zie deze enkel bij kinderfietsjes
Bijna alle fietsen hebben tegenwoordig reflecterende stroken op de flanken van de banden ipv de aparte reflectoren in de spaken die je idd wel nog geregeld bij kinderfietsen ziet.

lohabra
Berichten: 1015

#26 , 26 jan 2016 19:34

Cass. 23 oktober 1973 (Assurantie van de Belgische Boerenbond N.V. / Stockmans)
Brussel (4e k.) 28 juni 1999
Corr. Gent (18e k.) 3 januari 2012

3 arresten die duidelijk maken dat een bestuurder iemand is die het rijtuig in beweging brengt, niet noodzakelijk deze van richting doet veranderen.

Geen andersluidende vonnissen te vinden (ik dacht eigenlijk eerst dat besturen ook effectief het stuur (of iets dergelijks) in handen hebben betekende
Is het mss mogelijk deze arresten (vonnissen ...) ineens ook te citeren aub.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

eylis
Berichten: 8849

#27 , 26 jan 2016 20:31

de opmerking van poser die me wel verontrust: "In de wagen geef ik geen gas terwijl ik een SMSje lees"
ik dacht dat zoiets echt verboden is. en met reden..?

Terug naar “Andere”