dagvaardiging politierechtank, geen geldig keuringsbewijs

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

dagvaardiging politierechtank, geen geldig keuringsbewijs

#1 , 06 mar 2014 12:56

Ik heb een dagvaardiging ontvangen omdat ik zonder geldig keuringsbewijs reed. Mijn enig excuus is dat ik langdurig ziek ben en geld problemen had. Niet goed genoeg, weet ik wel. In elk geval, wat kan ik verwachten? Hoeveel zal de boete zijn? Zodat ik me financieel kan voorbereiden...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tmespreu
Berichten: 376
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 mar 2014 13:10

Hangt van verschillende factoren af, zoals goodwill rechter (evt. uitstel of opschorting), gerechtelijk verleden, etc..

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

#3 , 06 mar 2014 13:18

Heb in het verleden enkele boetes gehad voor te snel rijden (niet supersnel, gewoon verstrooid & te snel), altijd betaald. Verder niets. Dus ik zal op goodwill van rechter moeten rekenenen. Maar spreken we dan over 100€, 500€,...? Mischien worst case scenario geven, zodat ik het in mijn budget kan plannen.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 06 mar 2014 16:10

Mij heeft het (politierechtbank Antwerpen) alles bij elkaar 710 euro gekost. Was mijn eerste overtreding. Ik had enkele maanden voordien een rode kaart gekregen, laten repareren en de keuring vergeten. Ik ben meteen na de vaststelling naar de keuring gereden en kreeg een groene kaart. Meteen naar het politiebureau, waar mij gezegd werd dat het waarschijnlijk geseponeerd zou worden, en dat ze het keuringsverslag zouden meesturen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

#5 , 06 mar 2014 22:56

Ok, dank voor het antwoord. Ik hoop dat het me wat minder gaat kosten...

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 11 apr 2014 22:30

Al lang niet meer gekeurd ?
Of bijkomende overtredingen tegelijk vastgesteld ?

Want dat wordt tegenwoordig doorgaans afgehandeld met een minnelijke schikking ....


Ik mag aannemen dat het voertuig ASAP na het ontvangen van het PV gekeurd werd ?
Kopie aan dossier laten toevoegen door je advocaat / meenemen naar rechtbank.


http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... 90-art1-11" onclick="window.open(this.href);return false;

Artikel 4

§1. Overtreding van deze wet en van de besluiten die betrekking hebben op de technische eisen betreffende de voertuigen voor vervoer te land, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van tien frank tot tienduizend frank of met een van die straffen alleen, onverminderd de vergoeding van de schade indien daartoe grond bestaat.


Frank is te lezen als euro, zonder omzetting
Bedragen van de uitgesproken boete is te vermenigvuldigen met faktor 6 (opdeciemen).
60 tot 60.000 euro is mogelijk dus ....

Vanaf 26 euro uitgesproken boete : 150 euro verplichte bijdrage aan zgn. "Slachtofferfonds"
Gerechtskosten.


De ervaring van "oude Belg" illustreert dat sommige rechters er niet bepaald mals voor zijn - ook niet bij eerste veroordeling, en zelfs al was het voertuig na de rode kaart gerepareerd

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 11 apr 2014 22:32

De ANPR camera's beginnen effecten te hebben ...

Zelfs zonder snelheidsovertreding, krijgen de niet-gekeurden toch nog post ...

Terug naar “Andere”