Schade door rommelmarkt? Hoe oplossen?

cyberbeast
Topic Starter
Berichten: 4

Schade door rommelmarkt? Hoe oplossen?

#1 , 17 aug 2012 22:30

Vorige zondag hebben we naar jaarlijkse gewoonte weer een rommelmarkt ingericht.
Om 10u kregen we van een wijkbewoner een telefoon. Hij vond het niet kunnen dat er iemand voor zijn oprit stond, die standhouder zou wel eens schade kunnen aanrichten aan zijn oprit/eigendom. De beller was overigens niet thuis maar op vakantie. Blijkbaar had zijn buur hem op de hoogte gesteld.

Vandaag kregen we van die desbetreffende wijkbewoner telefoon dat er schade was. Ik kon vandaag nog niet langsgaan om die schade te bekijken.

We hebben politiereglement dat er parkeerverbod is doorheen de wijk, uitgezonderd voor standhouders.
Een politieman is die ochtend trouwens ook regelmatig langsgekomen om de rommelmarkt te inspecteren. Daarover kregen we geen klachten.

Ik ben behoorlijk zeker dat die schade (als die er al is) niet door onze rommelmarkt of die standhouder komt (dat weet ik overigens pas morgen defenitief als ik zelf ben gaan kijken).

Heeft die vent een poot om op te staan? Ik denk er zelf korte metten mee maken en hem gewoon te vragen sterke bewijzen voor te leggen dat die schade er is door die rommelmarkt/standhouder door middel van bijvoorbeeld foto's of wat dan ook.
Die man is iemand die sowieso geen voorstander is van festiviteiten of druk gedoe en vroeg andere jaren om geen standhouders voor zijn huis toe te laten, wat we toen ook deden. Dit jaar vonden we hem niet thuis en is hij ook niet langsgekomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 17 aug 2012 23:14

Artikel 870 Gerechtelijk Wetboek: Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

Ik zou hier in eerste instantie niet op reageren. Mocht hij hierover schriftelijk contact opnemen, zijn verzekering aanspreken, of klacht indienen, kan u nog altijd beroep doen op bovenstaand artikel en hiervan bewijs vragen. Ga in geen geval in discussie, want dit kan ook omgekeerd werken: u ontkent alles, maar u moet dit dan ook kunnen bewijzen.

cyberbeast
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 19 aug 2012 10:54

We zijn ondertussen langsgeweest en die schade kon idd onmogelijk aangebracht zijn op die manier die hij beschreef.
(Voor wie interesse heeft: het gaat om twee kleine putjes in zijn poort die afkomstig zouden zijn van de vijsjes van een nummerplaat. Maar de bumper is dan meestal in de weg en zijn oprit helt veel te veel zodat die vijsjes nooit die poort kunnen raken. We hebben wel een ander idee hoe die putjes daar komen.)
Hij was ondertussen al gekalmeerd en we gaan nu gewoon afwachten en hem niet zelf contacteren.

Reclame

Terug naar “Andere”